۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳

گفت و گوی مهر؛

تسهیلات ویژه به طرح‌های گردشگری دریایی اعطا می‌شود

تسهیلات ویژه به طرح‌های گردشگری دریایی اعطا می‌شود

بندرعباس- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اعطای تسهیلات به طرح‌های گردشگری دریایی تا سقف ۷۵ درصد منابع مورد نیاز اجرای طرح خبر داد.

رضا هادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در رابطه با اقتصاد گردشگری آمار و ارقام مختلفی ذکر می‌شود اما به هر صورت این نوع از اقتصاد جزو ارز آورترین بخش‌ها در عموم کشورها به شمار می‌آید هر چند که در برخی از کشورها ممکن است بخش‌های دیگری از اقتصاد نمود بیشتری داشته باشند.

گردشگری دریایی ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به گردشگری در خشکی دارد

وی افزود: یکی از بخش‌های اصلی در اقتصاد گردشگری برای کشورهایی که از ساحل برخوردار هستند، گردشگری ساحل و دریا است که سهم آن در گردشگری دنیا قابل توجه است و گرچه به نسبت گردشگری در خشکی سهم پایین‌تری دارد اما ارزش اقتصادی آن بسیار بیشتر است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی وزارت میراث‌فرهنگی، ادامه داد: در بسیاری از جاها برای اینکه بتوانیم گردشگر جذب کنیم باید جذابیت‌هایی را ایجاد کنیم اما سواحل و دریا جذابیت‌های خاص خود را دارند و فقط باید زیرساخت‌ها را افزایش دهیم که متأسفانه در این زمینه بسیار عقب هستیم.

هادی عنوان‌کرد: نگاه دولت سیزدهم به دریا نگاهی کاملاً جدی بوده و جدای از برنامه هفتم توسعه و تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه اقتصاد دریا محور، گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما به دریا، نگاهی مبتنی بر توسعه پایدار است از این رو به صرف اینکه کسی بخواهد پروژه گردشگری ایجاد کند مورد حمایت قرار نخواهد گرفت بلکه تلاش ما برای حمایت از متخصصین حوزه گردشگری جهت ورود عالمانه با بررسی همه ابعاد گردشگری و گردشگر پذیری است.

تا سقف ۷۵ درصد به طرح‌های گردشگری دریایی تسهیلات اعطا خواهد شد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، تاکید کرد: تسهیلات خوبی برای حمایت از طرح‌های مرتبط با حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است که فاز اول آن برای توسعه ناوگان مسافربری دریایی اعطا خواهد شد و با توجه به طرحی که سرمایه گذاران ارائه می‌کنند آمادگی وجود دارد تا ۷۵ درصد اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح تسهیلات ارائه شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، عنوان‌کرد: تصمیم‌گیری برای حوزه دریا و گردشگری آن فقط در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیست بلکه نهادهای بالا دستی برای سیاست‌گذاری در این حوزه وجود دارند چرا که ما در دریا مسائل مرزی و بعضاً چالش‌های امنیتی و محیط‌زیستی را نیز داریم.

وی خاطرنشان‌کرد: آن چه مسلم است جدای از اقدامات خُردی که در مناطق دریایی و ساحلی در حال انجام است تا پایان سال ۱۴۰۳ چندین کار بزرگ در جزایر خلیج‌فارس اجرا خواهیم کرد که شامل ایجاد تأسیسات گردشگری مانند هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و تفرجگاه‌های ساحلی است و زیر ساخت‌های پذیرش گردشگر در جزایر تقویت خواهد شد.

کد خبر 6108390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha