۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۳

در اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره شیخ‌بهایی مطرح شد؛

وزیر علوم: برای خلق ثروت برنامه داریم

وزیر علوم: برای خلق ثروت برنامه داریم

اصفهان -وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تبدیل علوم به فنون در سطوح مختلف فناوری برنامه عملیاتی داشته و در معاونت فناوری و نوآوری وزارت اقدامات ویژه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز پنج‌شنبه در اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی، استان اصفهان را دارای دانشگاه‌هایی معتبر در سطح کشور دانست و اظهار کرد: در کنار دانشگاه‌ها، شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان جایگاه اصفهان را در حوزه علم و فناوری یگانه کرده است.

وی افزود: تولید علم برای کشور مرجعیت می‌آورد اما مصرف علم اقتدار، امنیت، ثروت، آرامش و آسایش به ارمغان خواهد آورد لذا تنها نمی‌توانیم تولید علم داشته باشیم و لازم است برای مصرف آن نیز برنامه‌ای داشته باشیم و از مزایای همه جانبه آن استفاده کنیم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تبدیل علوم به فنون یکی از برنامه‌های جدی وزارت علوم است، تصریح کرد: معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم در دولت حاضر تشکیل شد که با تأسیس این معاونت مدیریت پارک‌ها و مراکز رشد انسجام بهتری یافت و نتیجه آن را می‌بینیم.

وی به توجه ویژه‌ای که در برنامه توسعه هفتم و قانون بودجه ۱۴۰۳ به بحث فناوری شده اشاره و اضافه کرد: برای تبدیل علم به فنون در سطوح مختلف فناوری برنامه عملیاتی داشته و در معاونت فناوری و نوآوری اقدامات ویژه‌ای می‌شود؛ از مرحله تبدیل ایده و پژوهش تا خلق فناوری، ثروت و خدمت برنامه‌ای منسجم وجود خواهد داشت.

زلفی‌گل با تقدیر از دبیرخانه جشنواره شیخ‌بهایی برای توجه به موضوع تأمین منابع مالی جمعی، تصریح کرد: این تأمین مالی از طریق بورس و فرابورس برای شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود؛ یقیناً مشارکت مردم باعث تسریع در توسعه محصولات دانش بنیان شده و گام مهمی در راستای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها برای دیده شدن هرچه بیشتر فن‌آفرینی در مسیر تولید نیاز به حلقه همرسان دارند، گفت: در این خصوص باید محصولات و خدمات در معرض دید عموم قرار گرفته و به بهترین شکل بازاریابی شود که برای تحقق این امر سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) بزودی رونمایی می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه محصولات فناور در این سامانه ثبت و ضبط شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، افزود: این محصولات در سامانه توانیران و ستادیران متصل می‌شود و وزارت صمت پحصولات مشابه آن را وارد نخواهد کرد؛ اگر وارد شود هم به اندازه‌ایست که دانش‌بنیان‌ها نمی‌توانند آن را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه محصولات دانش‌بنیان باید رقابت ناپذیر باشند تا در سطح جهانی جذابیت پیدا کنند، تصریح کرد: رقابت‌ناپذیری مزیت جدیدی برای کشور ایجاد می‌کند و درپی آن خلق ثروت، قدرت، سلامت و امنیت محقق خواهد شد.

کد خبر 6108512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha