۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴

با تولید سلاحی جدید؛

انگلیس با امواج الکترومغناطیس پهپادها را نابود می‌کند

انگلیس با امواج الکترومغناطیس پهپادها را نابود می‌کند

انگلیس برای تقویت قابلیت های دفاعی خود مشغول توسعه یک سلاح جدید انرژی هدایت شده (DEW) است. این اسلحه با تابش امواج الکترومغناطیس هواپیما و پهپادها را منفجر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، هر شلیک این اسلحه 13 سنت هزینه دارد که بسیار ارزان تر از موشک های چند میلیون دلاری است و به همین دلیل قرار است جایگزین آنها شود.

جنگ افزار انرژی هدایت شده یا DEW به سامانه ای گفته می شود که بدون به کارگیری پرتابه، انرژی را به سمت هدف می تاباند تا اثر موردنظر را اعمال کند.

به طور دقیق تر اسلحه انرژی هدایت شده فرکانس رادیوی(RFDEW) بخشی از سیاست دولت انگلیس برای واکنش به تغییر وضعیت ژئوپلتیکی است که سبب شده بودجه دفاعی کشور تا 2030 میلادی به 2.5 درصد GDP این کشور برسد. این تغییر سیاست شامل راه اندازی سریع لیزرها و دیگر تسلیحات انرژی هدایت شده است.

درهر حالRFDEW یک اسلحه انرژی خودکفا است که به وسیله فرد فعال می شود و می تواند تهدیدهای چندگانه راتاطیف یک کیلومتر شناسایی و ردیابی کند. همچنین می توان اسلحه مذکور را روی هرچیزی از کشتی جنگی گرفته تا یک کامیون باری قرار دارد. هدف اصلی توسعه این جنگ افزار پهپادها یا هواپیماهای برقی هستند تا با تابش اشعه های الکترومغناطیسی آنها را منفجر کند.

RFDEWبه عنوان بخشی از پروژه Ealing توسعه یافته و قرار است در سپتامبر آزمایش شود. نتایج این آزمایش برای ارزیابی سیستم تعیین ارتقاهای احتمالی به کار می رود.

کد خبر 6109515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha