۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱

هشدار نارنجی برای مشهد؛ بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی

هشدار نارنجی برای مشهد؛ بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شرایط رگباری و وقوع سیلاب ناگهانی برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی دور از انتظار نیست.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در پی وقوع رگبار، وزش باد شدید، رعد و برق در استان‌های شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی موجب اختلال در سفرهای جاده‌ای، کاهش دید، لغزندگی جاده، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: همچنین امروز در مناطقی از شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، نقاطی از شرق و جنوب شرق به صورت رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و بارش در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران گاهی وزش باد رخ می‌دهد و دوشنبه در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و سه شنبه علاوه بر شمال غرب و سواحل غرب با تقویت بارش در غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس شمالی نیز بارش پیش بینی می‌شود.

نقشینه وضعیت جوی روز چهارشنبه را پیش‌بینی کرد و گفت: در شمال غرب ارتفاعات زاگرس شمالی، مناطقی از مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های البرز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و طی سه روز آینده در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

این مسؤول عنوان کرد: امروز صبح یک توده گرد و خاک از کشور «عراق» به روی آسمان استان‌های خوزستان و ایلام داشتیم که در شهرهای آبادان، بندر ماهشهر، دره‌شهر، اهواز موجب کاهش دید شهروندان شد.

وی در خصوص وضعیت جوی استان‌های شمالی کشور، گفت: در سواحل شمالی کشور بارش‌ها از صبح امروز آغاز شده و این سامانه بارشی تا همچنان تداوم خواهد داشت.

نقشینه آب و هوای پایتخت را تشریح کرد و افزود: امروز پیشینه دمای هوای تهران به ۲۶ درجه خواهد رسید در دامنه‌های جنوبی البرز و برای مناطق جنوبی تهران احتمال خیزش گرد و خاک خواهد بود و همچنین برای فردا یکشنبه شب وزش باد شدید، افزایش ابر و احتمال بارندگی پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در ارتفاعات مناطق البرز مرکزی و ارتفاعات تهران شرایط برای رگبار، رعد و برق مستعد خواهد بود، بنابراین کوه‌نوردان از انجام هرگونه فعالیت جدا خودداری کنید.

وی ادامه داد: مشهد در بعضی از ساعات امروز رگبار، تگرگ، باد شدید، مه آلودگی هوا، رعد و برق رخ خواهد داد و همچنین فردا استان مشهد کاهش محسوس دما از ۱۹ به ۱۳ درجه را پیش بینی می‌شود اما مجدداً از روز دوشنبه دمای هوا این استان به ۲۰ درجه خواهد رسید.

کد خبر 6109666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha