۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴

در سال گذشته؛

۵۶۰۰ کودک در گناوه مورد غربالگری چشم قرار گرفتند

 ۵۶۰۰ کودک در گناوه مورد غربالگری چشم قرار گرفتند

گناوه-رییس بهزیستی شهرستان گناوه گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۶٣۵ کودک درطرح بینایی سنجی ارزیابی شدند، که در این طرح ١٨۶ نفر مشکوک به اختلالات بینایی ، به بینایی سنج ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یداله خرم نژاد صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ٣ تا ۶ سال جهت سنجش بینایی در شهرستان گناوه برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه هدف از اجرای این برنامه را در راستای تشخیص به موقع و درمان تنبلی چشم کودکان خواند و افزود: اجرای این برنامه بین سن ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان که با کمترین هزینه می‌توان از بروز کم بینایی و نابینایی جلوگیری کرد.

وی گفت: طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در شهرستان ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن به اپتومتریست ارجاع داده می‌شود تابه صورت رایگان معاینه و پرداخت کمک هزینه ساخت عینک برای افراد نیازمند انجام می‌شود.

خرم نژاد یادآور شد: در سال گذشته پنج هزار و ۶٣۵ کودک در این طرح ارزیابی شدند، که در این طرح ١٨۶ نفر که مشکوک به اختلالات بینایی بوده‌اند و به بینایی سنج ارجاع داده شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه گفت: تنبلی‌چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است و در صورتی که مشکل دید کودک تا قبل از پنج سالگی تشخیص داده شود قابلیت درمان دارد.

کد خبر 6109701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha