۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۸

اثر شاعر دشتستانی؛

مجموعه شعر «سه‌تاک» منتشر شد

مجموعه شعر «سه‌تاک»  منتشر شد

بوشهر- کتاب شعر «سه‌تاک»، منتخب اشعار «نوذر فولادی» شاعر خوش‌ذوق هم استانی به همت انتشارات «شنابا» روانه بازار شد.

مدیر انتشارات «شنابا» در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: مجموعه «سه‌تاک» نخستین دفتر شعر فولادی است که گزیده‌ای از «غزل‌، دوبیتی و رباعی‌» های شاعر دشتستانی را از دهه ۷۰ تا ۹۰ شامل می‌شود.

غلامرضا ابراهیمی اضافه کرد: اشعار این مجموعه عمدتاً ژانر «عاشقانه» است که این مهم را می‌توان به علایق و جهان‌بینی شاعر نسبت داد، همانگونه که ایشان در مقدمه می‌نویسد: «دوست دارم شعرم عاشقانه باشد، چون عشق تمام دارایی من است و این فقیر، مستغنی به عشق است.

مدیر انتشارات شنابا خاطرنشان کرد: بن‌مایه پر رنگ «تغزل» سبب شده که مخاطب همواره در این اثر با شاعری پویا، سرزنده و شورانگیز، روایتگر زیبایی جهان باشد. شاعری زلال و روستایی که حضورش در اقلیم شعر، تفرج در رقص گندم‌زاران و بافه‌هایی است که «جیلم» کردن‌های پدرش را در شعر می‌ریزد و با «خوشه‌چینی‌» های مادرش قافیه می‌سازد.

ابراهیمی با ابراز خرسندی از چاپ این اثر به عنوان «اولین مجموعه شاعر» افزود: مجموعه سه‌تاک حاصل سه دهه بالندگی و زیست ادبی مدام در حوزه غزل، دوبیتی و رباعی امروز است که با «کشف و آنات شاعرانه، غنای عاطفه، بومی‌گرایی، صحنه‌آرایی و صمیمیت و سیالیت زبان» همراه است.

شاعر و منتقد هم استانی اضافه کرد: این مجموعه سه دفتر به نام‌های مزرعه باد برده (غزل‌ها)، به لحن تُرد باران (دوبیتی‌ها) و دلگرمی آفتاب (رباعی‌ها) را شامل می‌شود؛ که شاعر این سه دفتر را به پاس هم‌پیالگی واژه‌ها، لالایی‌ها و دست‌های پینه‌بسته به ترتیب، تقدیم به همسر مهربانش و روح سترگ مادر و پدر بزرگوارش کرده است.

مجموعه «سه‌تاک» اثر نوذر فولادی متولد ۱۳۵۴ روستای طلحه دشتستان، کارشناس ارشد زبان فارسی است که با صفحه‌آرایی مرضیه مالکی، ویراستاری غلامرضا ابراهیمی (ناشر)، طراحی جلد فرشید ابراهیمی و مقدمه‌ی دل‌انگیز شاعر، در اردیبهشت ۱۴۰۳، با تیراژ هزار جلد توسط انتشارت «شنابا» به زیور طبع آراسته شده است‌.

کد خبر 6110866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha