۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹

استاندار ایلام خبر داد؛

هزینه۴۹میلیاردتومانی برای تکمیل یادمان ها و گلزارهای شهدای ایلام

هزینه۴۹میلیاردتومانی برای تکمیل یادمان ها و گلزارهای شهدای ایلام

ایلام-استاندار ایلام از هزینه ۴۹ میلیارد تومانی برای تکمیل یادمان ها و گلزارهای شهدای ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تبریک سال‌روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر غیر از امداد الهی، هیچ تکنولوژی و نقشه‌ای موجب فتح خرمشهر نمی‌شد. در حماسه فتح خرمشهر منیت لگدمال شد و همگان برکت و عنایت خداوند متعال را دیدند.

وی افزود: همه زحمات رزمندگان را ارج می‌نهیم و به روح همه شهدا درود می‌فرستیم. عزت، اقتدار، امنیت و آسایش کشور، به برکت و مدیون شهداست.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: موزه‌های دفاع مقدس گنجینه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی برای نسل حاضر هستند تا نسل حاضر به عنوان یک سند به گذشته خود افتخار کنند.

بهرام‌نیا تاکید کرد: شهدا گنجینه‌ای پایدار و ماندگار برای همه دوران‌ها هستند، باید نسبت به شهدا ادای دین کنیم و پاسدار خون شهدا باشیم.

وی بیان داشت: دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام گنجینه‌ای پایدار، ماندگار و جاودانه برای همه دوران‌ها هستند و بر این اساس، باید توجه ویژه‌ای به این موضوع در راستای نهادینه کردن این فرهنگ در بین جوانان و نوجوانان صورت گیرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید در تراز انقلاب اسلامی در حوزه ایثار، شهادت و فرهنگ دفاع مقدس فعالیت کرده و برنامه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در دولت سیزدهم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکمیل یادمان‌های دفاع مقدس و گلزار شهدا در استان ایلام اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۴۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و هزینه شده است‌.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: امسال یکی از پیشران‌های توسعه استان بر مدار گردشگری، از جمله گردشگری دفاع مقدس گذاشته شده است که انتظار می‌رود که میراث فرهنگی و گردشگری استان بر روی این موضوع کار کرده و وارد عرصه شود.

وی در خصوص آسفالت راه دسترسی مزار شهید گمنام در سرابله و ایجاد راه دسترسی به یادمان شرهانی در تماس تلفنی با مدیرکل راهداری استان تاکید کرد که راه دسترسی مزار شهید گمنام سرابله آسفالت و راه دسترسی یادمان شرهانی در اسرع وقت ایجاد شود.

کد خبر 6111128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha