۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶

با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی؛

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

‌با اندوه و تأسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

در این حادثه‌ی سنگین شخصیت‌های برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض می‌دارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

کد خبر 6113143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عماد ایرانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      15 12
      روحت شاد مرد میدان عمل . دولت دست پاک و انقلابی شما مایه امید بود. آرزو داشتم در کنار شما به ملت خدمت بی منت و خاضعانه داشته باشم که خدای عزوجل قسمت ندانست
    • ق ر IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      19 6
      خداوند متعال همه رفتگان که به ملت خدمت کردن رحمتش ان کنند
    • l IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      تعطیل اعلام نمیکنید ؟تششیع پیکر ایشون از تهران هست یانه ؟خواهشا راجع به این مسایل اطلاع رسانی کنید
    • Lor IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      چرا این همه مسول توی یک هلی کوپتر بودن؟؟؟؟؟ اون نهادی بالادستی چراذاجازه داد همه تو یه هلی کوپتر باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟
    • م. راد FR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      بی اغراق، و به عنوان یک ملی گرا و میهن پرست، عرض می کنم که از دید بنده، در این مدت کوتاه ریاست شان بر قوه ی مجریه، به اندازه ی تمام دوران روحانی و احمدی نژاد و حتی خاتمی به ایران عزیز خدمت کردند. دریغ.. بعد از شهادت سردار سلیمانی این دومین باری هست که خبر درگذشت یکی از مسئولین من رو گریه انداخت..
    • م. راد FR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      بی اغراق، و به عنوان یک ملی گرا و میهن پرست، عرض می کنم که از دید بنده، در این مدت کوتاه ریاست شان بر قوه ی مجریه، به اندازه ی تمام دوران روحانی و احمدی نژاد و حتی خاتمی به ایران عزیز خدمت کردند. دریغ.. بعد از شهادت سردار سلیمانی این دومین باری هست که خبر درگذشت یکی از مسئولین من رو گریه انداخت..
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      5 1
      چرا باید سید محرومان که امید کشور بود از یک‌ هلیکوپتر فرسوده در هوای طوفانی استفاده کند ؟؟؟؟ قبول کنیم یا نکنیم هم تحریم ها کمرشکن است و هم مدیریت غلط و ضعیف .
    • ب م ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 1
      شهادت دکتر رئیسی خسارت جبران ناپذیری برای کشور هست وهمچنین دکتر امیر عبداللهیان
    • حمید ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 1
      روح شهدای عزیز و گرانقدر خدمت شاد و یادشان گرامی