نخست‌وزیر ایرلند جنوبی: نسخه افراطی صهیونیسم آینده ای ندارد

نخست‌وزیر ایرلند جنوبی: نسخه افراطی صهیونیسم آینده ای ندارد

نخست‌وزیر ایرلند جنوبی تصریح کرد که نسخه افراطی صهیونیسم که عامل تغذیه خشونت شهرک نشینان و سلطه بر اراضی فلسطینیان می‌شود، هیچ آینده‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سایمون هریس نخست وزیر ایرلند جنوبی ضمن اعلام به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط کشورش، ابراز اطمینان کرد که کشورهای بیشتری در این اقدام به ایرلند ملحق خواهند شد.

وی در اظهارات خود تصریح کرد که نسخه افراطی صهیونیسم که عامل تغذیه خشونت شهرک نشینان و سلطه بر اراضی فلسطینیان می‌شود، آینده‌ای ندارد. ملت فلسطین شایسته آینده‌ای مملو از امید و صلح هستند.

هریس ادامه داد که امکان رسیدن به صلح و ثبات بدون تحقق مساوات وجود ندارد و نکته مهم این است که تصمیم ما به صورت نادرست ارزیابی نشود و این اقدام یک اقدام اسرائیل ستیزانه معرفی نشود.

نخست‌وزیر ایرلند به رسمیت شناختن دولت فلسطین را دارای ارزش سیاسی و یک نماد قدرتمند خواند و تاکید کرد که این اقدام به ملت فلسطین نشان می‌دهد که ما به آرمان‌های شما برای زندگی آزاد و تحت کنترل گرفتن مسائل مربوط به خودتان احترام می‌گذاریم.

به تازگی کشورهای نروژ، ایرلند و اسپانیا به صورت رسمی دولت فلسطین را به رسمیت شناختند تا تعداد کشورهای اتحادیه اروپا که فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، به عدد ۱۰ کشور برسد.

«یوناس گار استور» نخست وزیر نروژ نیز پیشتر در سخنانی تاکید کرد که کشورش همسو با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، از ۲۸ ماه می جاری (هشتم خرداد) کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

وی افزود: به رسمیت شناختن کشور فلسطین وسیله‌ای برای یاری رساندن به قدرت‌های میانه‌ای است که تأثیر خود را در این نزاع طولانی از دست داده‌اند.

کد خبر 6115713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha