۲ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۲۲

اسپانیا در آستانه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

 اسپانیا در آستانه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

اسپانیا تاریخ به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع رسمی اسپانیایی به الجزیره گفته اند که نخست وزیر اسپانیا امروز در پارلمان تاریخ به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را اعلام خواهد کرد.

همزمان روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرده است که ایرلند و اسپانیا قصد دارند همزمان از طرح‌هایی برای به رسمیت شناختن رسمی کشور مستقل فلسطین رونمایی کنند.

ساعاتی پیش نیز دولت ایرلند اعلام کرد که به صورت رسمی امروز چهارشنبه کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

پیشتر وزیر امور خارجه ایرلند اعلام کرده بود که کشورش تا پایان ماه جاری میلادی کشور فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

دو روز پیش نیز نخست‌وزیر اسلوونی خبر داده بود که این کشور ماه آینده کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهد شناخت.

«رابرت گلوب»، نخست وزیر اسلوونی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان، با ابراز تأسف از اوضاع انسانی در نوار غزه، اوضاع باریکه را فاجعه بار خواند.

نخست وزیر اسلوونی با اشاره به نقض قوانین حقوق بشری در غزه اعلام کرد که در ماه آینده میلادی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که اختلاف در مواضع کشورهای اروپایی به برقراری صلح کمکی نمی‌کند.

پیش از این، در ماه مارس، مقامات کشورهای اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که آماده به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین هستند.

هفته گذشته نیز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد که اسپانیا، ایرلند و اسلوونی قصد دارند در ۲۱ ماه مه کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند و سایر کشورها نیز می‌توانند از آن پیروی کنند.

کد خبر 6115417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • sara ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 0
      ایران نفسم فلسطین پاره تنم فلسطین پیروز است
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      بقیه اروپا و کل دنیا باید بپا خیزن،هم دادگاهی جنایت ۷۶ساله اونا،هم نقض تمام قوانین،اگر میخان بعدش در دنیا کار کنن وگرنه همشون یعنی سازمان ها و پارلمان ها پادمان ها دادگاه ها زیر سوال میره،باید نتانیابو ووژنرال هاش حواب بدن،این سازمان و دادگاه ها فقط برا هیتلر،صدام ،حسنی مبارک،مرسی .وونیست،