۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۱۹:۱۳

شیخ الاسلام مطرح کرد

تاکید بر گسترش روابط بخش خصوصی ایران و اوگاندا

تاکید بر گسترش روابط بخش خصوصی ایران و اوگاندا

قائم مقام وزارت امورخارجه کشورمان در دیدار با عیسی موسومبا وزیر دولت در امورخارجه اوگاندا بر گسترش روابط بخش خصوصی ایران و اوگاندا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیخ الاسلام  قائم مقام و سرپرست معاونت خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت امورخارجه کشورمان در کامپالا با عیسی موسومبا وزیر دولت در امورخارجه اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیداربا اشاره به رویکرد سیاست خارجی کشورمان در گسترش روابط با کشورهای آفریقایی تصریح نمود: با توجه به زمینه های گسترده همکاری بین دو کشور ، مناسبات فیمابین در بخشهای اقتصادی، فنی و مهندسی ظرف دو سال گذشته گسترش قابل توجهی یافته و جمهوری اسلامی ایران آماده است روند رو به توسعه مناسبات تداوم یابد.

قائم مقام وزیرامورخارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد، تبادل هیئت های مختلف بین دو کشور زمینه افزایش مراودات بین بخشهای دولتی و خصوصی ایران  اوگاندا را فراهم سازد.

عیسی موسومبا نیز سفر قائم مقام وزیرامورخارجه کشورمان به این کشور ، روابط تهران - کامپالا را ممتاز و گسترده خواند و جایگاه کنونی روابط دو کشور را مدیون سفر روسای جمهور دو کشور به کشور مقابل دانست.

وزیردولت در امور خارجه اوگاندا با اشاره به همکاری های بانکی دو کشور، ایجاد کارخانه تراکتورسازی در این کشور توسط جمهوری اسلامی ایران را به عنوان صدور تکنولوژی از سوی کشورمان مورد تقدیر قرار داد.

در این دیدار همچنین در خصوص همکاری و رایزنی بین ایران و اوگاندا در مجامع بین المللی بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

کد خبر 784209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha