۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۳:۵۶

630 مقاله به همایش ملی قرآن و طب در یزد ارسال شد

630 مقاله به همایش ملی قرآن و طب در یزد ارسال شد

یزد - خبرگزاری مهر: معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پس از انتشار فراخوان همایش ملی قرآن و طب در یزد، 630 مقاله به همایش ملی قرآن و طب ارسال شد که این حجم مقاله در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، محمدحسین لطفی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار داشت: چشم‌ اندازهای این همایش با موضوعات تغذیه از منظر قرآن، سلامت روان، تشخیص و درمان، بهداشت و پیشگیری، اخلاق پزشکی و خلقت انسان از منظر قرآن تعیین شد و از میان مقالات رسیده پس از داوری 616 چکیده مقاله به دبیرخانه آمد که از این تعداد نیز 26 مقاله حذف و از 590 مقاله موجود 125 مقاله برتر برای داوری مجدد انتخاب شد.

وی افزود: از این میان نیز 40 مقاله اول برای سخنرانی و 185 مقاله در قالب پوستر انتخاب شد و 93 مقاله برتر دیگر نیز به صورت کامل به چاپ رسید.

لطفی عنوان کرد: 70 درصد مقالات از دانشگاههای علوم پزشکی، 10 درصد از مراکز علوم دینی و قرآنی و 20 درصد دیگر از سایر دانشگاهها به دبیرخانه همایش ملی قرآن و طب ارسال شد.

وی در خصوص فراوانی مقالات نیز بیان داشت: بیشترین مقالات مربوط به سلامت روان بود و عناوین تغذبه و بهداشت، پیشگیری، تشخیص و درمان، اخلاق پزشکی و خلقت انسان در رتبه‌ های بعدی قرار داشتند.

لطفی همچنین برگزاری محفل انس با قرآن در نمازخانه محل برگزاری این همایش در شب‌های برگزاری از برنامه ‌های جنبی این همایش سه روزه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن تقدیر از مجموعه دانشجویان و کارکنان این دانشگاه گفت: با آغاز فراهم سازی مقدمات همایش، دانشگاه رنگ و بوی قرآنی به خود گرفت و همه کارکنان و دانشجویان به نوعی برای برگزاری هرچه باشکوه‌ تر همایش مشارکت داشتند.

سیدجلیل میرمحمدی با بیان اینکه این این همایش مورد توجه علما و مراجع عظام قرار گرفته است عنوان کرد: همه علما به ویژه رهبر معظم انقلاب بر غنای برگزاری مراسم تاکید ویژه داشتند و آیت ‌الله مکارم شیرازی بیانیه ‌ای نیز برای این همایش ارسال کرده است.

وی ضمن قرائت بیانیه آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: تاکید ایشان نیز دستیابی به حقایق جدید به منظور روشن‌تر کردن حقایق قرآن و معرفی حقانیت این کتاب آسمانی بوده است.

در این همایش همچنین پیام تصویری آیت ‌الله جوادی آملی به همایش طب و قرآن در یزد پخش شد.

نماینده ولی ‌فقیه در استان یزد، استاندار یزد، رئیس بنیاد پژوهشهای اسلامی حوزه و دانشگاه، شهاب ‌الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، باقر لاریجانی رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاد شایق قرآن پژوه و محقق قرآنی استان یزد و حجت ‌الاسلام محسن قرائتی از مهمترین سخنرانان این همایش ملی هستند.

همایش سه روزه قرآن و طب از 16 تا 18 اردیبهشت‌ماه جاری در سالن اجتماعات مرکز تربیت‌معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار می‌شود.

کد خبر 873708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha