۲۵ شهریور ۱۳۸۸، ۱۴:۰۱

برای توسعه کشاورزی اصفهان/

زراعت تشنه خوزستان در حال نابودی است

زراعت تشنه خوزستان در حال نابودی است

اهواز - خبرگزاری مهر: عضو شورای شهر اهواز با اعتراض شدید به اجرای پروژه های بخش آب در بالا دست رودخانه کارون گفت: وزارت نیرو در حالی با هزینه های سنگین اقدام به سد سازی می کند که زمین های تشنه خوزستان در حال نابودی دائمی هستند.

رمضان منجزی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با انتقاد از پروژه سد و تونل کوهرنگ 3 افزود: در حالیکه بسیاری از زمینهای پایین دست کارون بر اثر کمبود اب لم یزرع مانده اند، استانهای دیگر با زور و اعمال فشار آب سرشاخه های کارون را به سمت مرکز منحرف کرده اند.

وی افزود: بسیاری از زمینهای مرغوب خوزستان با یک تسطیح و کانال کشی ساده قابل آبیاری است اما وزارت نیرو با تحمیل هزینه ای بسیار سنگین بر دوش ملت 24 کیلومتر حفاری در کوه های سخت را انجام داده است تا به توسعه کشاورزی در اصفهان بپردازد.

رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به منسوخ شدن چنین پروژه هایی در جهان و همچنین داشتن اثرات زیست محیطی فراوان برای مردم استانهای خوزستان و چهارمحال بختیاری نسبت به رودخانه کارون گفت: این رودخانه نعمتی است که خدا به این مردم داده است و مردم این مناطق محق ترین مردم نسبت به استفاده از آن هستند.

عضو شورای شهر اهواز با یادآوری محرومیت و فقر فراوان در دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان گفت: انحراف آب کارون یک جنایت تاریخی است که هر وجدان بیداری را به درد می آورد.

منجزی از مجمع نمایندگان استان خوزستان خواست تا با اتخاذ موضع صریح نسبت به غارت منابع آبی استان اقدامی عملی انجام دهند.

وی با ارائه آماری از وضعیت زیست محیطی این رودخانه گفت: هم اکنون نیز این رودخانه دچار مشکلات عدیده ای است و سدها و پروژه های غیر کارشناسی حیاتی مردم استان خوزستان را تهدید می کند.
 
منجزی با اشاره به سد گتوند علیا که منطقه ای بزرگ از نمکزارهای منطقه «امبل» را به زیر آب می برد، گفت: کیفیت آب در حال حاضر نیز با کمک دستگاه های تصفیه قابل شرب است و احداث پروژه های سد سازی به جز آوارگی مردم و توسعه فقر و حاشیه نشینی هیچ منفعتی برای مردم حاشیه آن ندارد.

کد خبر 948487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha