۱۲ مهر ۱۳۸۸، ۱۵:۱۹

حل مشکلات فرهنگی نیازمند راهکار فرهنگی است

حل مشکلات فرهنگی نیازمند راهکار فرهنگی است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:‌ برای حل مشکلات فرهنگی باید راهکارهای مناسب فرهنگی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، حجت الاسلام علی دشتکی ظهر یکشنبه در جلسه مدیران دفاتر ادارات تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: استقبال مردم از برنامه های فرهنگی و مذهبی امسال به خصوص در ماه مبارک رمضان، شبهای قدر و روز جهانی قدس نسبت به سالهای گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در برنامه های فرهنگی و مذهبی نشان دهنده اعتقادات عمیق آنان نسبت به نظام و اسلام است.

حجت الاسلام دشتکی بر ضرورت ترویج و تبلیغ فریضه نماز در بین مردم تاکیدکرد و یادآورشد:‌ باید به ترویج فرهنگ نمازخوانی در بین کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای داده شود زیرا در این افراد استعداد خوبی برای برخورداری از فرهنگ نماز وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اگر فرهنگ اقامه نماز در بین کودکان بصورت جدی ترویج شود این امر در دوران زندگی، انسان را در برابر آسیبهای اجتماعی مصون نگه می دارد.

حجت الاسلام دشتکی اظهار داشت:‌ در زمینه تهاجم فرهنگی دشمن نیز اگر اطلاعات اولیه درست و عمیقی به کودکان داده شود حقانیت دینی کودکان و نوجوانان بیشتر خود را نشان می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: تبلیغات اسلامی استان زنجان بر اساس چشم انداز سازمان تبلیغات اسلامی و طبق سند فرادستگاهی مقام معظم رهبری با تشکیل جبهه فرهنگی در استان، با جدیت برنامه های خود را پیگیری می کند.

حجت الاسلام دشتکی بابیان اینکه اجرای برنامه های ابتکاری و نو در دستور کار تبلیغات اسلامی استان قرار دارد، افزود: در این جهت نیز حرکتهای خوبی در مهدهای کودک استان آغاز شده است.

وی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعزام مربیان قرآنی به مهدهای کودک در تلاش است تا فرهنگ دینی را بطور جدی در جامعه حاکم و پیاده کند.

حجت الاسلام دشتکی استفاده از ابزار روز از جمله قصه، شعر، نقاشی، فیلم و نمایش را از برنامه هایی عنوان کرد که می تواند به توسعه برنامه های فرهنگی و دینی کمک کند.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی مناسب، جامعه را در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن حفظ می کند.

کد خبر 958145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha