مهمونی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیرخم

مهمونی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیرخم

امسال قرار است بزرگترین جشن عید بزرگ غدیرخم در طول تاریخ رقم بخورد. این جشن به وسعت ۱۰ کیلومتر در تهران و کیلومترها در استان‌های دیگر قرار است در روز جمعه مصادف با عیدغدیر برگزار شود.

امسال عید غدیر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و در سراسر کشور شور و شوق دوچندانی وجود دارد تا مردم در استان‌های مختلف به صورت خودجوش یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

در آستانه عید بزرگ غدیر جای‌جای ایران اسلامی آماده برگزاری جشن و مراسم مختلف می‌شود. از دورترین روستاها و شهرها گرفته تا مراکز استان‌های کشور میزبان فعالیت‌های مختلف به مناسبت عید امامت و ولایت است.

توزیع غذای نذری، اطعام نیازمندان، تهیه و تقسیم بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن‌های خودجوش مردمی، آذین بندی شهر، جشن تلبس طلاب مدارس علمیه، بازسازی واقعه غدیر و مولودی‌خوانی تنها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده طی این ایام است.

امسال جشن عید غدیر در ۲۶ استان و ۶۱ نقطه کشور به صورت همزمان در قالب «مهمونی کیلومتری» برگزار خواهد شد. این جشن در تهران در قالب «مهمونی ده کیلومتری» از ساعت ۱۸ تا ۲۲ روز عید غدیر، در فاصله میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود. برنامه‌هایی از قبیل اطعام، برپایی سرود و مولودی، کاروان‌های شادی، غرفه‌های فرهنگی و سخنرانی و پویش نذر اسباب‌بازی برای نقاط محروم از برنامه‌های این جشن است.

اخبار پرونده

برچسب‌ها