۱۲ بهمن ۱۳۸۸، ۱۷:۳۸

پورمحمدی:

دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم ‌درپی استحاله و براندازی نظام است

دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم ‌درپی استحاله و براندازی نظام است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور راه‌اندازی جنگ نرم را راهبرد فعلی دشمن در دشمنی با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن در این جنگ به‌دنبال اهداف براندازی، استحاله و تضعیف نظام است .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسمی که به مناسبت سی‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی در محل این سازمان برگزار شد با تبریک فرارسیدن این ایام گفت: انقلاب اسلامی به حق انفجار نور و مظهر شرف و بزرگی برای ملّت ایران بود. وی افزود: ایام دهه فجر جزء شعایر الهی است و باید بزرگ داشته شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی در عرصه تحولات جهانی اظهار داشت: با عنایات خداوند و رهبری عادلانه و هوشیارانه حضرت امام (ره) در فاصله کوتاه 10 روز (12 تا 22 بهمن 1357) تحول بزرگ و جابجایی در نظام سیاسی کشور اتفاق افتاد و طومار نظام شاهنشاهی درهم پیچیده شد.

 پورمحمدی با بیان اینکه فروریختن نظام شاهنشاهی حتی برای دشمن هم قابل باور نبود افزود: پس از گذشت 30 سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، هنوز به عمق تحولات انقلاب نرسیدیم و آن چنان که باید ارزش‌های آن و تأثیر و تأثراتی که در نظام‌های بین‌المللی دنیا برجای گذاشته را درک نکردیم. وی تصریح کرد: آثار انفجار نور در جهان تأثیرگذار است و عمده کینه‌ورزی‌ها نیز به خاطر این است که انقلاب اسلامی هویتش را حفظ کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر انقلاب آرمانهایش را همچنان باصلابت ادامه نمی‌داد و از مواضعش انحراف پیدا می‌کرد هیچ دلیلی نداشت که این همه کینه و دشمنی دشمنان با انقلاب ادامه پیدا کند.

وی اسلام و ارزش‌های اسلامی، رهبری حق و عدل، تفکر ولایی، التزام عملی به ولایت و همراهی مردم را از اصول انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اگر این اصول سست شده بود و انقلاب یاران خود را از دست می‌داد دلیلی بر تداوم دشمنی‌ها با انقلاب وجود نداشت.

پورمحمدی ضرورت بازشناسی دوستان و دشمنان انقلاب را یادآور شد و گفت: دوستانی که از اول انقلاب اسلامی با انقلاب همراه بودند و امروز هم با همان روش و ایده همراه انقلاب هستند دوستان انقلابند و آن کسانی که از همان اوایل انقلاب با اصول انقلاب دشمنی کردندو امروز هم دشمنی می‌کنند، دشمنان انقلابند.

وی ادامه داد: ضروری است اصول و ملاک‌های انقلاب بازشناسی شود. حضرت امام همواره در طول انقلاب اسلامی بر مردم‌گرایی، وحدت، دشمن‌شناسی و قانون‌گرایی تأکید داشتند و امروز هم مقام معظم رهبری بر همان آرمان‌ها و اصول حضرت امام و انقلاب تأکید می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نظام اسلامی، فساد و یا بی‌قانونی، نقض قوانین و مقررات، پایمال‌شدن حقوق مردم، زیاده‌خواهی و امتیازطلبی را تحمل نمی‌کنند گفت: نظام و مردم انقلاب از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی کوتاه نیامده و دست بردار نیستند.

وی با اشاره به دشمنی‌های شیطان بزرگ آمریکا با انقلاب اسلامی گفت: این دشمنی‌ها همواره وجود داشته و دارد و این در سخنان دولتمردان گذشته و حال آمریکا و حمایت‌هایی که از گروه‌هایی تروریستی و نیز مشکل‌سازیهایی که با نظام اسلامی (در قالب تحریم و برخوردهای سخت) داشتند قابل فهم است.

پورمحمدی در قسمت دیگر سخنان خود، راه‌اندازی جنگ نرم را راهبرد فعلی دشمن در دشمنی با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن در این جنگ به‌دنبال براندازی، استحاله و تضعیف می‌باشد.

وی با تأکید بر هوشیاری در این راه افزود: امروزه دشمنی، فتنه‌انگیزی و براندازی‌های دشمنان از طریق شبکه‌های بی‌هویت و بی‌شناسنامه که سرنخ‌های آن نیز مشخص نیست سازماندهی شده است و این جنگ نرم را پیچیده‌تر می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شیوه‌های دشمن در جنگ نرم اظهار داشت: ایجاد تردید و تزلزل یکی از شیوه‌های جنگ نرم دشمن است. در این جنگ، دشمن با دلهای مردم سروکار دارد تا انگیزه، پایداری و استقامت‌شان را از بین ببرد. 

وی با بیان اینکه ملّت هنوز اصول خود را از دست نداده و خط خود را در دفاع از انقلاب حفظ کرده تصریح کرد: با همه ظرفیت، توان و هستی‌مان پای انقلاب هستیم و همچنان مدافع اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایدار می‌مانیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: آنچه که به سازمان بازرسی کل کشور ارتباط دارد بحث استحاله است که بخش‌هایی از آن در عرصه‌های فرهنگی اجرا می‌شود. وی افزود: سازمانی مثل سازمان بازرسی کل کشور باید نقاط ضعف و مشکلات نظام اجرایی را بازشناسی کند تا این گونه تحرکات دشمن خنثی شود.

پورمحمدی در توضیح بیشتر این مطلب اظهار داشت: بیشتر هدف‌گیری‌های دشمن در بحث استحاله، نخبگان هستند که شامل نخبگان اداری و اجرایی نیز می‌شود. دشمن بنا دارد باورهای نخبگان اداری و اجرایی را در انجام رسالت‌های سازمانی سست کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن استحاله رفتاری را نیز مدنظر دارد و قصد دارد تا مواردی چون پارتی‌بازی، رشوه، باندبازی و فساد را در دستگاه‌ها رواج ‌دهد و این مهم است. و آنچه که در گذشته بیشتر مطرح بوده استحاله فرهنگی است که مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بر مبارزه جدی با آن تأکید کرده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تضعیف را شیوه دیگر دشمن در دشمنی با نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مشروعیت‌زدایی از نظام، ناامیدکردن مردم و جوانان به آینده و ناکارآمدکردن و ناکارآمد نشان ‌دادن نظام از راهبردهای دشمن برای عملی‌ساختن این شیوه است.

پورمحمدی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: دشمن به دنبال سست‌کردن تعلق خاطر جوانان به کشور و اسلام است. همچنین بنا دارد پرستیژ و هویت کشور ما را در بین کشورهای دیگر ضعیف و سست کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره اقدام دشمن در مشروعیت‌زدایی از نظام گفت: دشمن این مسأله را در انتخابات اخیر دنبال کرد. اما باید دانست که آنچه در انتخابات مهم است نقش و حضور مردم و نظامات قانونی است و اگر کسی حرفی یا خواسته‌ای دارد باید از طریق مجاری و مبادی قانونی عنوان یا اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن مشروعیت‌زدایی از نظام را برای اینکه تأثیرگذاری‌ نظام را در فضای بین‌المللی کم کند دنبال می‌کند.

پورمحمدی درخصوص توطئه دشمن در ناکارآمد نشان‌دادن و ناکارآمدکردن نظام اظهار داشت: نظام باید در تحقق مطالبات عمومی کارآمد باشد و کارکنان و مدیران دولت در این زمینه نقش زیادی دارند. باید با این توطئه دشمن مبارزه کرد و ما در این جهت تلاش می‌کنیم. وی بر حاکم‌بودن اصول، قواعد و نظم در اقدامات تأکید کرد و گفت: حاکم‌بودن این اصول باعث می‌شود که پرستیژ و هویت کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی حفظ شود. 

پورمحمدی با اشاره به هنر امام (ره) در برگزاری 5 انتخاب در سال اول انقلاب گفت: امام (ره) می‌دانست که با دنیا با قانون و نظامات صحیح می‌توان صحبت کرد، همان چیزی که الآن نیز در صحبت‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی با بیان اینکه حق نداریم مسایل را کوچک‌نمایی یا بزرگنمایی کنیم، افزود: توهم توطئه هم نباید داشت، باید واقع‌بین بود و ضعف‌هایی که احیاناً به خودمان برمی‌گردد را نباید به دشمن نسبت دهیم. باید تلاش کنیم ضعف‌های خودمان را رفع نماییم. اما نقش دشمن و توطئه‌های دشمن که بسیار آشکار و فراوان است نباید مورد ابهام و تردید و نفی قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه باید «من‌بودن و منیت» را در فضای سیاسی کنار گذاشت؛ خاطرنشان کرد: هزینه این 7، 8 ماه که کشور آسیب دید چقدر است؟ این هزینه‌ها را چه جور باید محاسبه کرد؟ همان روزهای نخست درگیری‌های پس از انتخابات، به یکی از این آقایان پیام دادم که از این به بعد همه هزینه‌ها با شماست. به اینها گفتم که آتش‌سوزی، درگیری، کشت و کشتار به وجود می ‌آید و این به پای شماست و شما نمی‌توانید خود را از این مسایل مبرّا کنید. این ادّعا که امام (ره)، انقلاب و رهبری را قبول دارید این ظاهر است. آیا وفاداری به امام، انقلاب و رهبری به این شکل است؟ وقتی مقام معظم رهبری مطلبی را می‌فرمایند باید اطاعت کرد و اگر حرف یا اعتراضی دارید بروید و از طریق صحیح و قانونی پیگیری کنید.

پورمحمدی ادامه داد: بستر کشته‌شدن و آتش‌سوزی کمترین اتهامات و کیفرخواست است. اینکه سرمایه یک ملت را ماهها معطل گذاشتن و اینکه چه گونه باید به آنها پرداخت و این خسارت‌ها را جبران نمود مهم است. این داستان، متهمان دیگر هم دارد که نباید از آنها غفلت کرد.

وی تصریح کرد: باید هوشمندانه با حملات و هجمه دشمن برخورد کنیم. کسانی که فریب دشمن را خوردند و در این منازعات درجا می‌زنند و آتش این منازعات را شعله‌ور می‌کنند باید حواسشان را جمع کنند. حضرت امیر با همه حقی که داشت به خاطر اینکه جامعه اسلامی ناامن نشود کوتاه آمد و سکوت کرد و اینکه مقام معظم رهبری پیوسته بر تدبیر و آرامش و حفظ وحدت تأکید می‌کنند، برگرفته از سیره حضرت امیر (ع) است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: بعضی‌ها فکر نکنند با سروصدا کردن مواضع اصیل اسلامی فراموش می‌شود. نه، با دشمن و با کفار با غلظت و شدت برخورد می‌شود و کسی را که محارب با نظام است باید اعدام کرد و در این مسأله به خود تردید راه نمی‌دهیم و این جز اصول عقلی و امنیتی است.

وی با تاکید مجدد بر کوتاه‌کردن دست آشوبگران، متجاوزان و فتنه‌انگیزان و محاربان تصریح کرد: دشمنان ما در دنیا با پررویی آدم‌کشی می‌کنند حال در قبال برخی فتنه‌انگیزان، آشوبگران و محاربان داعیه دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند.

کد خبر 1028030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha