تلاوت تحسین برانگیز قاری ایرانی در مسابقات قرآن مالزی

تلاوت تحسین برانگیز قاری ایرانی در مسابقات قرآن مالزی

کوالالامپور - دفتر منطقه‌ای خبرگزاری مهر در شرق آسیا: در چهارمین روز برگزاری پنجاه و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی، تلاوت زیبای "محمد تقی رنگرز" قاری ممتاز ایرانی تحسین شرکت کنندگان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار مهر در کوالالامپور، شامگاه جمعه هشت مرداد، در ادامه مسابقات بین المللی قرائت قرآن در مالزی، 10 قاری به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند که قاری هفتم "محمد تقی رنگرز" از کشورمان بود.

وی با قرائت آیاتی از سوره مبارکه انعام تشویق و تحسین حاضرین در مراسم را برانگیخت.
 

 
در این مراسم محمد مهدی زاهدی سفیر جمهوری اسلامی ایران ، محمد حسن واحدی رایزن فرهنگی کشورمان ، اعضای تیم ملی وزنه برداری معلولان کشورمان که در کوالالامپور به سر می برند و جمعی از ایرانیان مقیم مالزی حضور داشتند.
 
قاریانی از کشورهای، تایلند، افغانستان، کامبوج، سنگال، مالی، آفریقای جنوبی، سنگال، قطر، مالدیو و ویتنام به قرائت آیاتی از قران کریم پرداختند.
 

 
علاوه بر تلاوت زیبای قاری ایرانی ، تلاوت قاری نابینای قطری نیز تحسین حضار را به همراه داشت.
 
در پنجاهمین دوره از مسابقات بین المللی قرائت قران 76 قاری از 47 کشور جهان حضور دارند و نسبت به سال گذشته 10 قاری و 4 کشور به این مسابقات افزوده شده است.
 
47 قاری مرد و 29 قاری زن در این دوره به رقابت می کنند و امسال برای اولین بار قاریانی از کشورهای جیبوتی و زامبیا نیز در این مسابقات شرکت کرده اند.
 

 
شعار پنجاهمین دوره از مسابقات بین المللی قرائت قران مالزی "تقویت برادری، توانمند سازی جامعه " است.
کد خبر 1125402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha