۲ آذر ۱۳۸۹، ۱۳:۰۳

تقوی:

حوزه و آموزش و پرورش برای رسیدن به جامعه ایده آل عصر ظهور تلاش کنند

حوزه و آموزش و پرورش برای رسیدن به جامعه ایده آل عصر ظهور تلاش کنند

قم - خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: جامعه ایده آل جامعه عصر ظهور امام زمان‌(عج) است که باید مبنای حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر این معیار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم‌، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی شامگاه دوشنبه در جلسه پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در نشست مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و آیت الله مقتدایی در سالن اجتماعات مرکز خدملت حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه علمیه گنجینه گران‌بهایی است که هنوز کشف نشده است و هنوز نیز بعضی‌ها حوزه را نمی‌شناسند‌، بیان داشت: هم اکنون فرصت بسیار خوبی در اختیار حوزه علمیه و افرادی که در این عرصه تلاش می‌کنند قرار گرفته و حوزه علمیه ذخایر ارزشمندی را از لحاظ علمی فراهم آورده است که می‌تواند در گسترش جامعه عصر ظهور تأثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: باید فرصت‌ها را باید غنیمت بشماریم و خداوند را شاکریم دولت کنونی اصولگرا است و مسئولان، مدیران و دولت آمادگی کمک در خدمات دهی بویژه در گسترش عرصه فرهنگی را دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: همکاری و ارتباط نزدیک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش می‌تواند در معرفی و افزایش تلاش حوزه موثر باشد.

تقوی با بیان اینکه حوزه علمیه از چند جهت می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند، بیان داشت: نخست زمینه ارائه ایده و نظریه پردازی بر مبنای قرآن و عترت است که این امر می‌تواند آغاز حرکت در تعلیم و تربیت باشد.

وی ادامه داد: دومین مورد تدوین کتاب و محتوای کتاب‌های درسی است که حوزه علمیه می‌تواند در خصوص تدوین محتوای کتب درسی به آموزش و پرورش کمک برساند‌.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: سومین مورد نیروی انسانی است که سرمایه هر جامعه منابع انسانی است که بسیار ارزشمند است و معلم، مدیر و اساتید از جمله سرمایه‌های انسانی هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون 650 امام جمعه در 650 شهر کشور وجود دارد، بیان داشت: حوزه علمیه در تربیت نیروی انسانی نیز می‌تواند به آموزش وپرورش کمک کند.

کد خبر 1197047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha