۷ آذر ۱۳۸۹، ۹:۴۴

شکارسری:

نقد شعر دفاع مقدس نقد دفاع مقدس نیست

نقد شعر دفاع مقدس نقد دفاع مقدس نیست

حمیدرضا شکارسری گفت: نقد شعر دفاع مقدس، نقد دفاع مقدس نیست و این نقد باید تکنیکی و ساختاری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شاعر با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی شعر دفاع مقدس تاکید کرد: برگزاری جلسات نقد شعر، نظرخواهی از صاحب‌نظران و ایجاد رشته دانشگاهی شعر دفاع مقدس نیز می‌تواند مفید واقع شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر شاهد رشد کیفی شعر دفاع مقدس بوده‌ایم، زیرا طبیعی است که هر چه از روزهای هشت سال دفاع مقدس دور می‌شویم، آفرینشهای سطحی جای خود را به آفرینشهای غنی و اصیل می‌دهد.
 
شکارسری گفت: بر خلاف روال حاکم در زمان دفاع مقدس، آفرینشهای غنی و اصیل در شعر دفاع مقدس بیشتر شده است که این مسئله باعث رشد کیفی شعر دفاع مقدس شده است.
 
وی بیان داشت: حضور بنده در جلسات نقد ادبی و شوراهای کارشناسی نشان می‌دهد که به لحاظ کمی با کاهش آثار روبه‌رو هستیم، ولی با توجه به حمایت از شعر دفاع مقدس، مجموعه‌های شعر با این موضوع کیفیت خوبی پیدا کرده است.
 
شکارسری درباره سفارش‌نویسی در شعر دفاع مقدس اظهار داشت: سفارش‌نویسی اگر با آفرینشهای هنری همراه شود منتج به شعر خوب می‌شود ولی چون آثار خوب سفارشی‌نویس تعداد محدودی دارند، بنابراین آثار با کیفیت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
 
داور دوره گذشته کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، جشنواره‌های استانی شعر دفاع مقدس را در شکوفایی استعدادها مفید دانست و گفت: برپایی جشنواره‌های استانی موجب توجه بیشتر مخاطبان شده و رشد کیفی و کمی شعر دفاع مقدس را در پی داشته است.
 
 
کد خبر 1199616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha