۶ آبان ۱۳۸۳، ۱۶:۵۴

نشست اسلام وحقوق بشر در دمشق برگزار شد

نشست ششم شبهاي رمضان با عنوان اسلام و حقوق بشر با حضور شماري فراوان از مسلمانان ايران، سوري، فلسطيني، لبناني و عراقي در تالار امام خميني (ره) رايزني فرهنگي كشورمان در دمشق برگزار شد.

به گزارش گروه دين وانديشه خبرگزاري "مهر "  به نقل از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي، در اين نشست نخست آيت الله سيدمجتبي حسيني نماينده ولي فقيه در سوريه در سخنان خويش با تاكيد بر دو جنبه جسماني و روحاني در انسان، حقوق بشر اسلامي، را برخوردار از مفاهيمي متمايز دانسته و تامين آن را در پرتو رهنمودهاي قرآني و آموزه هاي جامع پيامبر (ص) و ائمه (ع) امري مسلم و مورد عنايت اسلام شمرد.

وي از آزادي انسان در عرصه حيات كه مورد حمايت اسلام و مصرح در آيات قرآني و روايات و احاديث اسلامي است، به عنوان يك حقيقت روشن ياد كرد.

وي تفسير و تعريف واقعي از حقوق بشر اسلامي را در گرو توجه به ماهيت انساني كه تركيبي از ماده و روح است، دانست.

در ادامه،  دكتر شيخ علاءالدين زعامري انديشمند و استاد علوم اسلامي مجتمع مذهبي و دانشگاهي ابوالنور با تكيه بر محور اعتقادي و بنياد اسلامي توحيد، اسلام را رسالتي جهاني و مدافع آزادي، برابري و عدالت براي بشريت دانست وي با اشاره به آيه مباركه " يا ايهاالناس انا خلقناكم مي ذكر و انثي و جعلناكم شعوبا و قبائل لتعارفوا اكرمكم عندالله اتقاكم " يادآور شد كه نگاه اسلام به همه اقوام، نژادها و نيز به زن و مرد يكسان بوده و اساس معامله و رفتار عدل و انصاف قرار داده است.

او با اشاره به آيه تعاونوا علي البر و التقوي از همكاري و همياري سازنده مسلمانان با برادران نوعي اش به عنوان يكي از سفارشهاي ارزنده و جدي قرآن كريم سخن گفت.

کد خبر 125015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha