۱۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۳۵

مصائبی در گفتگو با مهر:

مولودی خوانی نماد دینی و عاملی برای تحکیم وحدت است

مولودی خوانی نماد دینی و عاملی برای تحکیم وحدت است

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به جایگاه بسیار والای مراسم مولودی خوانی بین مردم گفت: این مراسم به عنوان نماد دینی مطرح است و گروهی از مردم به این مراسم عقیده دارند و در رفع مشکلات و سختی‌ها به آن متوسل می شوند.

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراسم مولودی خوانی، مراسمی است که در ایامی همچون ولادت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع)، ایام مبعث، ماه مولود و معراج برگزار می‌شود در واقع این مراسم مدح پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان این منطقه به واسطه جایگاه بسیار والای مولودی خوانی به آن روی می‌آورند، افزود: در شرایط بسیار حساس امروز جامعه و شبیخون فرهنگی دشمن برای از بین بردن ارزش‌های دینی و اسلامی، حفظ و احیای این مراسم فرصت مناسبی را برای تشویق جوانان و نوجوانان به علوم دینی فراهم کرده است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به وجود گروه‌های کثیر مولودی خوانی در استان اظهار داشت: در راستای شناسایی و معرفی این گروه‌ها تا کنون برنامه مدون و منسجمی انجام نگرفته است.

وی به اجری طرح جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان مبنی بر شناسایی و معرفی گروه‌های مولودی خوانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 70 گروه مولودی خوانی در استان شناسایی شده است که پیش ‌بینی می‌کنیم بیش از 200 گروه مولودی خوانی در استان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به تدوین جشنواره آواهای محمدی برای شناسایی بیشتر گروه‌های مولودی خوانی، گفت: فراخوان این جشنواره طراحی و در سطح استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: برنامه‌ ریزی به گونه‌ای است که حداقل 12 گروه از گروه‌های مولودی ‌خوانی از استان کردستان و شهرستان‌های بوکان، سردشت و مهاباد در این جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با هدف پرورش خانواده‌های قرآن محور انجام می‌شود، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی که با ترویج دین و ارزش‌های معنوی می‌ تواند در خنثی‌سازی فرهنگ غیربومی تأثیرگذار باشد در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی بیگانگان و لزوم توجه به جوانان و نوجوانان برای مصون ‌سازی آنها در برابر این هجوم عنوان کرد: استکبار با در اختیار گرفتن فضاهای مجازی و رسانه‌های دیجیتالی تلاش می‌کند به صورت سازماندهی شده در قالب جنگ نرم در پیشینه فرهنگ کشور رسوخ کند و گسستی معرفتی را بین نسل‌ها به وجود آورد که برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و دینی می ‌تواند در مقابل با این توطئه موثر باشد.
 

کد خبر 1376905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha