۲۰ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۱۴

همایش علامه نورسی/

علامه نورسی از طلایه داران وحدت اسلامی است

علامه نورسی از طلایه داران وحدت اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهتمام علامه نورسی به تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: علامه بدیع الزمان سعید نورسی وی از طلایه‌داران وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد علی تسخیری طی سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی بررسی اندیشه های علامه بدیع الزمان سعید نورسی با تقدیر از برگزاری این همایش به بررسی ابعاد شخصیتی و وحدت گرای این عالم تقریبی پرداخت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اسلامی، به توضیحاتی در رابطه با رسائل النور کتاب برجسته نوری پرداخت و گفت: علامه نورسی این کتاب را طی 34 سال به رشته تحریر درآورد، این رسائل دارای پیام ها و پرتوهای ایمانی و عرفانی متعددی هستند که درصدد پاسخگویی به پرسش های انسان درباره خداوند جهان هستی است.

وی در ادامه به احاطه علامه نورسی به فرهنگ‌های دیگر اشاره کرد و گفت: وی به اندیشه سایر اندیشمندان و نیز نقاط مثبت فرهنگهای دیگر از جمله فرهنگ فارسی ایران که سرشار از عرفان، حکمت و تأمل های معنوی است توجه دارد و به سخنان بزرگان ادب فارسی در موارد متعددی استشهاد کرده است.

آیت الله تسخیری در ادامه به بعد وحدت گرای علامه نورسی پرداخت و اظهار داشت: علامه نورسی در خطبه شامیه و نیز در سایر آثار خود، مسلمانان را به وحدت و راه میانه و اعتدال آمیز دعوت می کند و افراط گرایان اعم از شیعه و سنی را مورد انتقاد قرار می دهد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: وی همچنین گامهای عملی در جهت تحقق وحدت نیز بر می دارد که از آن جمله می توان به احیای شعائر اسلامی و مهمترین آن حج اشاره کرد. با این بیان روشن می‌شود که می توان او را از پیشگامان وحدت اسلامی نیز تلقی کرد.

همایش بین المللی بررسی اندیشه های علامه بدیع الزمان سعید نورسی امروز 20 آذر در سالن اجتماعات شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور حجت الاسلام قرائتی، استاد هادی خسروشاهی و یویت یاردون سفیر ترکیه در ایران، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع تقریب، دکتر محمد باقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، و علما و اندیشمندان ترکیه ای برگزار شد.

کد خبر 1480770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha