۲۴ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۵۰

گزارش خبری/

عزاداری عاشقان حسینی در جوار حرم رضوی به اوج رسید

عزاداری عاشقان حسینی در جوار حرم رضوی به اوج رسید

مشهد- خبرگزاری مهر: عزاداری عاشقان حسینی در روز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) از سپیده دم امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دسته جات و هیئات سینه زنی و زنجیر زنی از ساعاتی پیش در صفوفی فشرده و منظم با حرکت بسوی حرم مطهر رضوی عاشقانه به سر و سینه می زنند و به یاد 72 شهید کربلا اشک ماتم می ریزند.

عزاداران حسینی که از خیابانهای طبرسی، نواب صفوی، امام رضا(ع) و آیت الله شیرازی به سوی حرم رضوی در حرکت اند، یکی پس از دیگری وارد صحن های انقلاب، جمهوری اسلامی و جامع رضوی شده و در کنار بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به نوحه خوانی و عزاداری می پردازند.

شهر قدسی مشهد و آستانه مقدس رضوی که خود را از چند روز پیش آماده پذیرایی از زائران رضوی و عزاداران سید و شهیدان کرده است در غم و ماتم فرو رفته است و در حالی که از بامداد امروز شنبه بارش برف و باران در این شهر آغاز شده مردم همیشه عاشق اهل البیت (ع) در هوای نسبتا سرد امروز در خیابان های مشرف به حرم رضوی به عزاداری مشغولند.

بر پایه این خبر صدها دسته عزاداری که از اقصی نقاط کشور خود را به مشهد رسانده اند به ویژه هیئتهای عزاداری مشهد مقدس صحنه های بی نظیری از عشق و ارادت به ساحت قدسی ائمه هدی خلق کرده اند.

مراسم برگزاری اربعین حسینی بنا به سنت سالیان گذشته در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) تا پاسی از شب ادامه دارد.

گفتنی است مراسم ویژه شب اربعین حسینی به همراه قرائت زیارت عاشورا، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی ذاکران اهل بیت(ع) با حضور هزاران مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف شدند در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

 در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در خصوص فلسفه قیام عاشورا سخنانی ایراد کرد.

همچنین توسط آستان قدس رضوی مراسم روز اربعین حسینی بعد از نماز صبح با قرائت زیارت امام رضا(ع) و زیارت اربعین، زیارت امین‌الله و زیارت وارث برگزار شد و تا بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1508946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha