۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰

احمدی قمی عنوان کرد:

صحن حضرت زهرا(س) در نجف سه میلیون زائر را در خود جای می‌دهد

صحن حضرت زهرا(س) در نجف سه میلیون زائر را در خود جای می‌دهد

قم - خبرگزاری مهر: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم گفت: صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به وسعت 198 هزار متر مربع و در سه طبقه ساخته خواهد شد که جمعیت سه میلیونی را در خود جای می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین احمدی قمی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مهندسان بسیجی استان که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات مهندسان ایرانی در ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: بیمارستان 200 تختخوابی در نزدیکی حرم امام حسین(ع) در کربلا در حال احداث است که تا 10 سال بعد از بهره برداری در اختیار ایران و جمعیت هلال احمر قرار خواهد داشت و در حال حاضر نیز کمیته‌های علمی و فنی در حال بررسی پروژه هستند.

وی با بیان اینکه سنگ‌های اطراف ضریح امام حسین(ع) در حال تعویض است، افزود: در نزدیک حرم حضرت عباس(ع) نیز مجتمعی با زیربنای هزار و 450 متر و به صورت سازه پیچ و مهره‌ای در حال اجداث است که کلیه طراحی و اجرای آن را مهندسان ایرانی بر عهده دارند.

اجرای طرح سفینه النجاه در بین الحرمین

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه ایران برنده مناقصه اجرای طرح سفینه النجاه در کربلا شده، افزود: این طرح در حال مطالعه است که بر اساس آن حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) در دو طبقه به یکدیگر متصل خواهند شد به گونه‌ای که اگر کسی در صحن امام حسین(ع) باشد می‌تواند ضریح حضرت عباس را مشاهده کند.

وی با بیان اینکه در نجف اشرف نیز در بالای سر مرقد امام علی(ع) صحن حضرت زهرا(س) در حال ساخت است، افزود: این صحن در 198 هزار متر مربع و در سه طبقه ساخته خواهد شد که در حال حاضر نیز تملک 16 باب هتل در این محدوده صورت گرفت و مراحل فنداسیون گذاری نیز آغاز شده که این صحن جمعیت سه میلیونی را در خود جای می‌دهد.

احمدی گفت: کتیبه گنبد امام علی(ع) قدمت 300 ساله دارد و در زمان حکومت صدام دچار آسیب شده بود که این کتیبه توسط هنرمندان ایرانی مرمت، می‌ناکاری و طلاکوبی شد.

وی افزود: در این کتیبه سوره (فتح) و اشعاری به زبان‌های عربی، فارسی و ترکی در مدح حضرت علی (ع) حک شده است.

مقام سازی حرم حضرت عباس (ع) با 500 تن بتن

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم در خصوص اقدامات انجام گرفته در حرم حضرت عباس(ع) افزود: به دلیل وجود آب در اطراف مرقد، رطوبت کلیه پایه‌های حرم را از بین بده بود که در این راستا با 500 تن این ستون‌ها مقاوم سازی شدند.

وی بیان کرد: گنبد مطهر حرم امام جواد(ع) نیز با 110 کیلو گرم طلا و 14 تن مس و 11 هزار و 800 خشت طلا بازسازی شد و در صحن کاظمین نیز 12 هزار و 500 متر مربع کاشی کاری صورت گرفت.

حجت الاسلام احمدی به اقدامات ستاد بازسازی در سامرا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: گلدسته‌ها این حرم مقاوم سازی شد و در حال حاضر نیز تا زیر ساقه گنبد طلا کاری صورت گرفت و ساخت رواق‌هایی در صحن امام هادی(ع) در دست اجرا است.

کد خبر 1541553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha