۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۵۰

طی هفته سلامت/

سه هزار بروشور آموزش سلامت در دیر توزیع شد

سه هزار بروشور آموزش سلامت در دیر توزیع شد

دیر- خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: به مناسبت هفته سلامت با برپایی ایستگاه اطلاع رسانی، بیش از سه هزار بروشور آموزش سلامت در اختیار شهرندان قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این ایستگاه‌ها علاوه بر توزیع بروشور ، تراکت و پمفلت‌های مربوط به بیماریها ، کاردانان و کارشناسان مستقر در این ایستگاه‌ها در خصوص بیماری‌ها و راه‌های انتقال و پیشگیری به صورت چهره به چهره به مراجعه کنندگان آموزشهای لازم ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوعات مربوط به تراکت‌های آموزشی در خصوص راه‌های افزایش طول عمر و زندگی سالم با مضمون سلامت و سالمندی است.

فخرایی افزود: در همه روزهای هفته سلامت با همکاری کاردانان و کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشتی درمانی حضرت مهدی(عج) ، غربالگری جسمی رایگان نیز برای شهروندان صورت می‌گیرد که در این غربالگری، اندازه‌گیری وزن ، قد و فشارخون انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع دیگری نیز انجام می‌شود که  اعزام تیم سلامت به روستاها متشکل از پزشک و کاردان بیماریها ، پیاده‌روی همگانی ، برپایی سفره سلامت در مدارس شهرستان ، برگزاری جشن سلامت ، تشکیل کلاس‌های آموزشی و پخش تیزرهای بهداشتی بخشی از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: چاپ و نصب بنر با موضوع شعار امسال هفته سلامت، توزیع بیش از سه هزار بروشور آموزش سلامت، اجرای مانور در خصوص سالمندی و حوادث و بلایا، دیدار با خانواده مسن ترین شهید شهرستان، انجام مشاوره رایگان در زمینه تغذیه و بهداشت روان و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله این برنامه‌هاست.

فخرایی تصریح کرد: تا پایان هفته سلامت برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که حضور فرماندار شهرستان و مسولان در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و بازدید از وضعیت بهداشتی روستاها، تجهیزات خانه‌های بهداشت و دیدار مستقیم مسئولان با مردم از جمله این اقدامات است.

کد خبر 1572904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha