۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱

کتابی که درباره کلاهبرداری‌های ایمیلی است جایزه گیلر کانادا را برد

کتابی که درباره کلاهبرداری‌های ایمیلی است جایزه گیلر کانادا را برد

در نوزدهمین سال اهدای جایزه معتبر گیلر کانادا، سه عضو گروه داوری یک طنزپرداز و نویسنده کتاب‌های سفر را به عنوان برنده این دوره انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ویل فرگوسون برای رمان «419» به عنوان برنده این دوره انتخاب شد. این کتاب که درباره کلاهبرداری‌های ایمیلی در نیجریه است، دیشب به عنوان برنده گران‌ترین و معتبرترین جایزه ادبی کانادا انتخاب شد.

این نویسنده در یک مراسم شام با حضور 500 تن از ناشران و دست اندرکاران صنعت نشر این کشور که به صورت مستقیم از تلویزیون کانادا پخش می‌شد، جایزه 50 هزار دلاری خود را دریافت کرد.

این جایزه در کنار ارزش مادی‌اش موجب فروش کتاب برنده می‌شود و این بار رمانی این موفقیت را از آن خود می‌کند که درباره زنی نوشته شده که قصد دارد کسانی را که فکر می‌کند عامل مرگ پدرش بوده اند، شکار کند.

منتقد گلاب اند میل کتاب فرگوسون را کتابی خواند که با لحن پرشتابش خیلی معصومانه داستانی دلهره‌آور را ترسیم می‌کند که به بررسی جهان کلاهبرداری‌های ایمیلی در نیجریه می‌پردازد.

فهرست اولیه این رقابت دربرگیرنده نام 13 اثر ادبی شامل رمان و مجموعه داستان کوتاه بود و برای فهرست نهایی 5 نویسنده از این میان انتخاب شدند. این آثار از میان 142 کتاب از 51 ناشر کانادایی توانستند بالا بیایند.

گروه سه نفره داوری این رقابت متشکل از شینگارت، رودی دویل نویسنده ایرلندی و آنا پورتر نویسنده و ناشر کانادایی بودند.

جایزه 50 هزار دلاری اسکاتیابانک با نام گیلر هر سال به نویسنده بهترین رمان یا مجموعه داستان کانادایی که به زبان انگلیسی منتشر شده باشد اهدا می‌شود. هریک از راه یافتگان به فهرست نهایی نیز ه هزار دلار به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

این جایزه به یاد دوریس گیلر روزنامه‌نگار ادبی بنیاد نهاده شده و از سوی جک ابینوویچ همسر تاجر وی از سال 1994 اهدا می‌شود.

کد خبر 1732844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha