۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۲

برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری گیلر معرفی شد

برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری گیلر معرفی شد

جایزه معتبر اسکاتیا بانک گیلر برنده ۲۰۱۷ این جایزه ۱۰۰ هزار دلاری را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جایزه، مایکل ردهیل به عنوان برنده جایزه معتبر گیلر در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. وی برای رمانی با عنوان «میدان بلویو» این جایزه مهم کانادایی را از آن خود کرد.

نام برنده امسال این جایزه در مراسم شامی که دیشب با حضور حدود ۵۰۰ تن از ناشران، رسانه‌ها و جوامع هنری برگزار شد، اعلام شد. این جشن به صورت مستقیم از شبکه CBC کانادا پخش می‌شد.

امسال در عین حال بیست و چهارمین سال برگزاری این جایزه بود.

اسامی پنج کتاب راه یافته به فهرست نهایی این رقابت ۲ اکتبر اعلام شده بود. به این ترتیب دیگر فینالیست‌ها شامل راشل کیوسک برای رمان «ترانزیت»، اد اولوگلین برای «ذهن زمستان»، ادن رابینسون برای رمان «پسر یک حقه باز» و میشل وینترز برای رمان «من یک کامیونم» از این جایزه بی‌نصیب ماندند.

مایکل ردهیل رمان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس و ناشر سابق است. او نویسنده رمان‌هایی چون «دلداری» و «مارتین اسلوآن» است که فینالیست جایزه گیلر در سال ۲۰۰۱ بود. مجموعه داستان کوتاه «صداقت» و مجموعه شعر «تقاطع نور» از دیگر آثار ادبی وی است. این نویسنده در تورنتو زندگی می‌کند.

امسال ۱۲ رمان و مجموعه داستان کوتاه در فهرست اولیه این رقابت جای داشتند که از میان ۱۱۲ کتاب ارسال شده از سوی ۷۳ ناشر در سراسر کانادا، انتخاب شدند.

در مراسم دیشب یاد جک رابینوویچ بنیادگذار جایزه گیلر که ماه آگوست امسال درگذشت، گرامی داشته شد.

در این مراسم پنج فینالیست و اثرشان معرفی شدند .

قرار است نویسنده برنده امسال در مراسم چت زنده که ۲۳ نوامبر برگزار می‌شود به سوال علاقه‌مندان آثارش پاسخ بگوید.

جایزه گیلر سال ۱۹۹۴ ایجاد شد تا از میان آثار کانادایی به انتخاب بهترین اثر بپردازد. این جایزه ۱۰۰ هزار دلاری هر سال به نویسنده بهترین رمان یا مجموعه داستان کانادایی اهدا می‌شود. هر یک از فینالیست‌ها نیز یک رقم ۱۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند. این جایزه به یاد روزنامه‌نگار ادبی دوریس گیلر و از سوی همسرش جک رابینوویچ که تاجر بود، در تورنتو بنیان گذاشته شد.

کد خبر 4150194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha