۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

آیت الله مکارم شیرازی:

جنگ تحمیلی با شعار یا فاطمه و زیارت عاشورا پیروز شد

جنگ تحمیلی با شعار یا فاطمه و زیارت عاشورا پیروز شد

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: جنگ تحمیلی با شعار یا فاطمه و زیارت عاشورا جلو رفت و باعث شد تا شکست در قاموس رزمندگان اسلام نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای شرکت کننده در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئت رزمندگان اسلام کشور با وی افرادی که در راه مبارزه شک دارند را متوجه در عالم ماده دانست و افزود: در دوران جنگ افرادی از طبقه عادی جامعه که زندگی زاهدانه و ساده ای داشتند با شعار یا فاطمه(س) و زیارت عاشورا جنگ را جلو بردند و کاری کردند که شکست در قاموس آنها نباشد.

وی بیان داشت: مورخان غیرمسلمان نوشته‌اند زمانی که سپاه اسلام به سمت ایران آمد تحت عنوان حمله عرب به ایران بیان شده است، این در حالی است که این اصطلاح نامناسب است و حمله مسلمانان به ایران مایه راهگشایی بوده و مردم ایران با آغوش باز اسلام را پذیرفته اند.

استاد برجسته حوزه ابراز داشت: کسانی که هیئت‌های رزمندگان اسلام را در سراسر شهرستان‌ها سرپرستی می‌کنند خاری در چشم دشمنان اسلام هستند و امیدوارم این‌گونه دیدارها باز هم ادامه پیدا کند و بتوانیم در مسیری که شما دارید کمکی کرده باشیم.

وی افزود: پیامبر(ص) دو عامل زهد و ساده زیستی و یقین را باعث پیشرفت و موفقیت امت اسلام بود و ایمان مستحکم و قوی نیز باعث پیروزی مسلمانان می شد.

آیت الله مکارم بیان داشت: سربازان آمریکایی در عراق گرفتار بیماری روانی و خودکشی شدند اما در میان سربازان ما در هشت سال جنگ تحمیلی یک نفر هم روانی نشد و یک نفر هم خودکشی نکرد که این امر نشان ازتفاوت مکتبی ما با دشمنان دارد.

وی ابراز کرد: اگر مبانی عقیدتی مسلمانان متزلزل شود و افراد در باورها شک کنند وابستگی به زندگی مادی زیاد شده و سبب فساد مسلمانان و شکست آنان می شود.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: ایمان یقین و باروهای محکم نباید با شبهاتی که شیاطین داخل و خارج می افکنند متزلزل نشود و دشمن دریافته که راه مبارزه ایجاد سایت و ماهواره ها برای بمباران جوانان با شبهات است تا حمله آنان آسان شود.

وی افزود: به دلیل ایمان قوی ما است که آمریکا و اسرائیل بر ما حمله نمی کنند و می دانند در صورت حمله جوانان کفن پوش در مقابل آن ها خواهند ایستاد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: امام راحل در جنگ تحمیلی فرمان بسیج عمومی با تکیه بر باورهای اسلامی و دینی داد و همه حملات شعارهای اسلامی و مذهبی شیعه را دارا بود و سلاح تازه ای داشتیم که دشمن بعثی نداشت.

وی افزود: هیئات باید اعتقادات دینی را در جوانان محکم کرده و وابستگی آن ها به زرق و برق ها را کم کنند، هنگامی که هجمه بر علیه ما بسیار باشد اما به وعده های الهی متوجه باشیم نباید خم به ابرو آورده و محکم تا آخر بایستیم.
 

کد خبر 2044648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha