۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۰۶

بنیادی تصریح کرد:

کشاورزی ارگانیک در راستای توسعه پایدار کشاورزی است

کشاورزی ارگانیک در راستای توسعه پایدار کشاورزی است

رشت – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشاورزی ارگانیک در راستای توسعه پایدار کشاورزی است و به مجموعه ای از عملیات گفته می شود که با هدف کاهش مصرف نهاده های غیر طبیعی به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بنیادی عصر امروز در یک کارگاه آموزشی افزود: بررسی ها نشان می دهند که روند استقبال جهانی از کشاورزی ارگانیک امید بخش است که از جمله دلایل این مهم می توان به افزایش نگرانی ها در مورد آلودگی منابع پایه، سلامت غذا، انسان، حیوانات و نیز توجه بیشتر به ارزش های طبیعت و مناظر طبیعی اشاره کرد.

وی اظهارداشت: علاوه بر مزایای زیست محیطی و اقتصادی، کشاورزی ارگانیک از لحاظ اجتماعی نیز منافع زیادی به همراه دارد از جمله به دلیل استفاده از نهاده های ارزان و غیر وارداتی و نیز تکیه بیشتر به نیروی کار، فرصت های شغلی را افزایش می دهد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: همچنین کشاورزی ارگانیک شیوه ها و غذاهای سنتی را احیا می کند و در تقویت انسجام اجتماعی نقش موثری دارد.

وی افزود:  در کشاورزی ارگانیک آب توسط مواد شیمیایی آلاینده، آلوده نمی شود و همینطور  تعادل اکوسیستم و حاصلخیزی خاک حفظ می شود.

بنیادی تصریح کرد:  تنوع زیستی در زمین های زراعی ارگانیک به دلیل عدم استفاده از سموم آفت کش و علف کش بیشتر و همچنین کشاورزان در معرض سموم و آلاینده های کمتری قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک مستلزم اجرای برخی سیاست ها و اقدام هاست، اظهارداشت: گرایش و سمت گیری سیاست های کشاورزی دولت به سمت اهداف زیست محیطی و اجتماعی فرصت بسیار خوبی برای گسترش کشاورزی ارگانیک فراهم خواهد آورد.

معاون جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: آموزش مروجان کشاورزی برای اشاعه کشاورزی ارگانیک و نیز ارتقا سطح آگاهی های عمومی ضروری است و مراکز تحقیقاتی باید برای رفع مسائل فنی، اقتصادی و اجتماعی این راهکار نوین و اطمینان بخش، تلاش افزون تری انجام دهند.

کد خبر 2056051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha