۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

عضو شورای شهر اصفهان:

میراث فرهنگی از تخریب کارخانه ریسباف اصفهان جلوگیری کند

میراث فرهنگی از تخریب کارخانه ریسباف اصفهان جلوگیری کند

اصفهان – حبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار تاریخی و میراثی است و برای جلوگیری از کارخانه ریسباف باید وارد عمل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بهبهانی پیش از ظهر شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه حفظ آثار میراثی و تاریخی برای شهر اصفهان دارای اهمیت چشمگیری است، اظهار داشت: تاریخ و میراث اصفهان نباید به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها به مخاطره بیفتد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از آثار تاریخی موجود در سطح شهر نیز به عهده میراث فرهنگی است، ادامه داد: شهرداری متولی حفظ و رسیدگی به وضعیت این آثار نیست اما شهرداری نیز نگران تهدید‌های موجود بر علیه این آثار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تمام مردم و مسئولان باید نسبت به جلوگیری از تخریب آثار میراثی موجود در سطح شهر‌ها توجه ویژه داشته باشند، بیان داشت: میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار تاریخی و میراثی است و میراث فرهنگی برای جلوگیری از کارخانه ریسباف باید وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کاربری بسیاری از کارخانجات موجود در اصفهان بنا به وجود دلایلی تغییر یافته است، اضافه کرد: اما کارخانه ریسباف تغییر نیافته است اما در حال حاضر این کارخانه دچار تخریب‌های داخلی شده است.

بهبهانی تصریح کرد: میراث فرهنگی باید اقدامات لازم را در راستای مرمت و باز‌سازی این کارخانه به عنوان یکی از آثار تاریخی ثبت شده انجام بدهد تا میراث اصفهان حفظ شود.

 

کد خبر 2057441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha