۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۰

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان:

«ریسباف» از پنجم خردادماه میزبان اصفهانی‌هاست

«ریسباف» از پنجم خردادماه میزبان اصفهانی‌هاست

اصفهان- رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: کارخانه ریسباف از فردا شنبه پنجم خرداد به مدت پنج روز میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مساح اظهار داشت: هفتمین رویداد از سلسله رویدادهای «نیمرخ» که با هدف بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده شده اصفهان برگزار می‌شود، به بازدید از کارخانه تاریخی ریسباف اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ریسباف در سال ۱۳۱۱ تأسیس و دومین کارخانه‌ای بود که در اصفهان راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: پس از آن دیگر کارخانه‌ها در شهرضا و دیگر شهرهای استان فعالیت خود را آغاز کردند. این کارخانه به مساحت ۷۰ هزار مترمربع امکانات زیادی از جمله نانوایی، بهداری و… را درون خود داشته تا کارکنان با آسودگی خاطر به فعالیت مشغول باشند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چرخ‌های ریسندگی در ریسباف پس از سال‌ها فعالیت از کار افتاد و درهای این کارخانه تا امروز بسته شد، گفت: ریسباف از قدیمی‌ترین کارخانه‌های اصفهان است که با تصمیم اداره کل میراث فرهنگی به شهرداری واگذار شد و قرار است روند مرمت و تبدیل آن به موزه بزرگ اصفهان به زودی آغاز شود.

مساح با اشاره به زمان‌بندی جدید بازدید عموم مردم از این کارخانه اضافه کرد: کارخانه ریسباف از پنجم تا دهم خرداد میزبان بازدیدکنندگان است و علاقه‌مندانی که برای روزهای اول تا چهار خردادماه اقدام به تهیه بلیت کرده بودند، می‌توانند از شنبه پنج خرداد ماه تا پنجشنبه دهم خرداد در همان سانس موردنظر از کارخانه دیدن کنند.

به گفته وی، بلیت اینترنتی بازدید به صورت کامل فروخته شده اما شهروندان می‌توانند هنگام مراجعه به این محل، به صورت حضوری هزینه بازدید را پرداخت و در رویداد شرکت کنند.

کد خبر 6117272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha