۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۹

کمانگر:

چهار پروژه هواشناسی در اردبیل اجرا می شود

چهار پروژه هواشناسی در اردبیل اجرا می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: هم اکنون چهار پروژه مهم هواشناسی در زمینه کشاروزی، فرودگاهی و تجهیز فنی و علمی در این استان در حال اجرا بوده و بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن کمانگر بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با فرماندار اردبیل و بررسی طرح های هواشناسی مرکز استان اضافه کرد: ساختمان جدید هواشناسی استان، سامانه خودکار فرودگاهی، مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی و مانیتورینک ایستگاههای هواشناسی از جمله این پروژه ها است.

وی از افتتاح ساختمان جدید هواشناسی طی آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ريال در حال تکمیل و اتمام است.

مدیر کل هواشناسی استان از افتتاح سامانه هواشناسی خودکار فرودگاهی اردبیل خبر داد و متذکر شد: با افتتاح این سامانه اطلاعات دقیق وضعیت پارامترهای هواشناسی مؤثر در ایمنی پرواز هواپیماهای ورودی و خروجی فرودگاه اردبیل در اختیار خلبان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر این دو پروژه دومین مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی جهت پایش محصولات مناطق در شمال غرب کشور و مانیتورینک ایستگاههای هواشناسی استان در مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

کمانگر افتتاح این دو طرح را در زمینه کشاورزی و هواشناسی بسیار تاثیرگذار خواند و بیان کرد: همچنین اداره کل هواشناسی استان در تلاش است این اداره کل را به آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مجهز کند.

فرماندار اردبیل نیز در این دیدار مقوله هواشناسی را جزء اصلی در زیر ساخت و از اولویت ها عنوان کرد و افزود: هواشناسی در زیرساختها و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت در هر زمینه ای مهم و از اولویت ها بوده و اهمیت دو چنــــدانی در برنامه ریزی های مختلف دارد.

کاظم دبیر متذکر شد: پیش بینی های علمی و صحیح و استفاده از تکنولوژی مدرن در هواشناسی باعث کاهش آسیب ها در حوادث و سوانح بوده و در بخش کشاورزی و سایر بخش ها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 2090183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha