۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

مشایخی:

عوارض 100 ریالی از مشترکان گاز کشور دریافت می شود

عوارض 100 ریالی از مشترکان گاز کشور دریافت می شود

اراک - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیر گاز رسانی کشور از دریافت عوارض 100 ریالی از مشترکان این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مشایخی ظهر روز دوشنبه در سفر به اراک در شرکت گاز استان مرکزی گفت: براساس قانون بودجه سالجاری وزارت نفت موظف شده افزون بر دریافت بهای گاز به ازای مصرف هرمترمکعب گاز طبیعی 100 ریال عوارض از مشترکان دریافت کند.

وی افزود: دریافت عوارض در قبوض گاز در قانون بودجه سال 92 مصوب و ابلاغ شده و تاخیر در اعمال آن به دلیل تاخیر در تصویب قانون بودجه صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیر گاز رسانی کشور اظهار داشت: براساس این قانون این عوارض باید از اول فروردین امسال از مشترکان دریافت می شد که به دلیل تاخیر در ابلاغ بودجه اجرای آن نیز به تعویق افتاد.

مشایخی تصریح کرد: این عوارض شامل تمام مشترکان است و وجوه دریافتی برای احداث و تاسیسات خطوط لوله ، گازرسانی به شهرها و روستاها و مناطق سردسیر و نفت خیز هزینه می شود.

عوارض بعنوان بدهی گذشته با تقسیط در قبوض مشترکان ثبت می شود

وی در پایان با بیان اینکه عوارض بعنوان بدهی گذشته با تقسیط در قبوض مشترکان ثبت می شود خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت گاز پس از دریافت قبض این دوره گاز خود با عنوان جدید عوارض در قبوض خود روبرو هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز ضمن درخواست از مردم برای کاهش مصرف در فصل سرما گفت: مردم در مصرف گاز طبیعی نهایت صرفه جویی را بعمل آورند تا با بحران افت فشار یا قطع جریان گاز روبرو نشویم.

محسن کهوند در بخشی دیگر از سخنان خود از مرحله انتخاب پیمانکار اجرای گازرسانی به روستای پیک از توابع زرندیه در استان مرکزی در کمیته مناقصات این شرکت خبر داد و گفت: در مناقصه مذکور 11 شرکت با ارائه قیمت پیشنهادی برای اجرای پروژه مذکور به رقابت پرداختند که شرکت «عارف گاز مرکزی» با مبلغ پیشنهادی 2میلیارد و 260میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه نیاز به انجام 4هزار و 400متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن و 400 متر خط تغذیه گاز از نوع فولادی و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس به ظرفیت 2 هزار 500متر مکعبی همچنین اجرای 50 مورد علمک گاز است، که اجرای تمام این مراحل، توسط شرکت «عارف گاز مرکزی» انجام خواهد شد.

کهوند در ادامه افزود: هزینه کلی تأمین کالا و اجرای گازرسانی و نصب و احداث ابینه و مکانیکال ایستگاه تی بی اس به این روستا بالغ بر 3میلیارد و 251میلیون ریال برآورد شده است که پس از گازرسانی به روستای پیک از توابع زرندیه، ساکنان 50خانواری این روستا از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد. مدت اجرای این پروژه 120 روز تقویمی درنظر گرفته شده است.

کد خبر 2209078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha