۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶

در پی برودت هوای استان مرکزی؛

جريان گاز بخش صنايع محدود و در برخي از صنايع قطع می شود

جريان گاز بخش صنايع محدود و در برخي از صنايع قطع می شود

اراک - خبرگزاری مهر: مديرعامل شركت گاز استان مركزي از تشكيل جلسه ستاد بحران خبر داد و گفت: در پی برودت هوا در شهرهای استان مرکزی مقرر شد در این ستاد جريان گاز بخش صنايع محدود و در برخي از صنايع جريان گاز قطع شود.

محسن كهوند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پي اعلام هواشناسي مبني بر افزايش شدت برودت سرما و احتمال افزايش مصرف گاز طبيعي، به منظور پايدار نگه داشتن جريان گاز خانگي و برای جلوگيري از افت فشار و قطع گاز احتمالي در این چند روز ،جريان گاز بخش صنايع بايد محدود و در برخي از صنايع جريان گاز بايد قطع شود و این صنایع از سوخت دوم استفاده نمايند.

وی ادامه داد: به لحاظ اينكه استان مركزي يك استان صنعتي است و عمده مصرف گاز استان در بخش صنايع مصرف مي شود صنایع استان به سه گروه تقسیم شدند که گاز آنها به ترتیب و با توجه به شرایط جوی قطع می شود.

کهوند با تاکید بر اینکه در این رابطه با اين صنايع تصميم گيري می شود اضافه کرد:  گروه اول گروه C است در حداقل افت فشار در شبكه هاي گاز،جريان گاز اين صنايع قطع خواهد شد و گروه دوم كه گروه B هستند،در مواقع بحران به اين صنايع محدوديت مصرف گاز از 30 تا 70 درصد داده مي شود و گروه سوم كه گروه A مي باشند چنانچه جريان گاز در شبكه افت محسوس داشته باشد يعني فشار گاز از 250 psi افت نمايد اقدام به قطع گاز انها انجام می شود.

وی هدف از تشكيل جلسه ستاد بحران را بررسي وضعيت كلي مصرف گاز در بخشهاي مختلف و برنامه ريزي در خصوص پايدار نگه داشتن جريان گاز بخش خانگي در هنگام بحران و افت فشار احتمالي دانست و گفت: از مردم استان تقاضا شود در مصرف گاز طبيعي نهايت صرفه جويي را بعمل آورند تا با بحران افت فشار و يا قطع جريان گاز روبرو نشوند.

مشتركين اين شركت تا كنون به 454هزار مشترك رسيده است

مديرعامل شركت گاز استان مركزي در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتداي سالجاري تا كنون 24 هزارو504 مشترك جديد در بخشهاي مختلف خانگي،تجاري جذب اين شركت گرديده است  گفت:  از اين تعداد13هزارو704 مشترك درشهرها و10هزار و800مشترك در روستاها جذب مشتركين گاز طبيعي شده اند و تعداد مشتركين اين شركت تا كنون به 454هزار مشترك رسيده است.

 

كهوند درادامه گفت: در حال حاضر صددرصداز جمعيت شهري استان مركزي همچنين 89 درصد از جمعيت روستايي استان از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي باشند و در سال جاري به 65روستا در سطح استان مركزي گازرساني صورت گرفته وساكنين آنها از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده اندكه با اين وجود روستاهاي گاز دار شده در سطح استان مركزي از بدو تاسيس اين شركت تا كنون  به 736 روستا رسيده است .

وی در ادامه افزود: در سال جاري 502كيلومتر شبكه گاز در سطح استان مركزي نصب و اجرا گرديده است وكل شبكه گاز در سطح استان مركزي به 8هزار و148كيلومتر رسيده است همچنين كل انشعابات گاز نصب شده در سطح استان مركزي 251 هزار 228مورد است كه 8 هزار702انشعاب گاز در سالجاري نصب شده است.

این مسئول از برگزاری چهار سمینار همزمان با هفته پژوهش خبر داد و گفت: این سمینارها در خصوص پايان نامه هاي كارشناسي ارشد تحت حمايت شركت گاز استان مركزي با موضوعات مختلف در سالن كنفرانس اين شركت برگزار شد.

وی هدف از برگزاري اين سمينارها را حمايت از دانشجوياني كه موضوع پايان نامه هاي ايشان مرتبط با صنعت گاز مي باشند برشمرد و اظهارداشت: همچنين ارتباط بيشتر بين دانشگاه و صنعت گاز از دیگر اهداف این سمینارها بود.

کد خبر 2206213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha