۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۵

آمریکا از کمک نظامی به اوکراین طفره رفت

آمریکا از کمک نظامی به اوکراین طفره رفت

آمریکا در پی درخواست دولت موقت اوکراین برای ارائه کمکهای نظامی، برای جلوگیری از تشدید تنشها با روسیه، از ارسال چنین کمکهایی خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، دولت آمریکا برای جلوگیری از برافروختن آتش اختلافات با روسیه فقط با ارسال کمکهای غذایی به سربازان اوکراینی موافقت کرده است.

مقامات نظامی آمریکا در روزهای گذشته از درخواست دولت موقت اوکراین از آمریکا برای ارسال کمکهای نظامی ،تجهیزات، مهمات، تسلیحات و کمکهای اطلاعاتی به این کشور خبر داده بودند.

بنا بر این گزارش، طفره رفتن پنتاگون از ارسال تسلیحات به اوکراین و موافقت با ارسال جیره غذایی به نظامیان اوکراین نشان دهنده این است که آمریکا در مقطع کنونی نمی خواهد در درگیری احتمالی روسیه و اوکراین به طور مستقیم دخالت کند.

در پی آغاز رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، اعزام جنگنده های این کشور به بلاروس برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک تنش ها در منطقه بالا گرفته است و احتمال برخورد نظامی را بالا برده است.

اقدامات نظامی روسیه در حالی صورت می گیرد که آمریکا و متحدانش در ناتو در روزهای گذشته رزمایش دریایی و هوایی را در نزدیکی کریمه و مرزهای اوکراین به نمایش گذاشتند.

کارشناسان معتقدند دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در شرایط سختی قرار گرفته است، زیرا از طرفی می خواهد از اوکراین حمایت کند در عین حالیکه نمی خواهد خصومت روسیه را هم برانگیزد.

 

کد خبر 2256197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha