۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۳۱

دبیر اجرایی شانزدهمین جشن سینما:

اهالی سینما فیلم‌های بدون مجوز را می‌بینند/ افزایش تندیس‌های جشن سینما

اهالی سینما فیلم‌های بدون مجوز را می‌بینند/ افزایش تندیس‌های جشن سینما

دبیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران در نشست رسانه‌ای این جشن با اشاره به افزوده شدن 3 تندیس به تندیس‌هایی که در این جشن اهدا می‌شوند، از نمایش فیلم‌های بدون مجوز برای اهالی سینما در این جشن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری شانزدهمین جشن سینمای ایران روز دوشنبه 26 خردادماه با حضور محمد بزرگ‌نیا دبیر و مازیار میری دبیر اجرایی این دوره از جشن در محل خانه سینما برگزار شد.

مازیار میری در این نشست درباره بخش‌های مختلف جشن شانزدهم سینمای ایران توضیح داد: فراخوان 3 بخش مستند، کوتاه و انیمیشن طی روزهای گذشته ارائه شده‌اند. همچنین با تصمیم دبیر جشن سینمای ایران در بخش سینمای بلند برای همه اهالی سینما که فیلم های آنها طی 3 سال گذشته اکران شده، فرم تقاضا برای حضور در جشن و آیین نامه با امضای دبیر جشن شانزدهم ارسال شده است. کارگردانان سینمای ایران تا 12 تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشن ارائه کنند.

وی ادامه داد: نحوه داوری فیلم ها نیز همانند دوره 14 و 15 با همراهی 11 صنف دارای تندیس خواهد بود. همچنین 3 تندیس در این دوره از جشنواره اضافه شده که شامل تندیس های عکس، پوستر و آنونس است.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران با اشاره به این مسأله که بخش‌های مستند، کوتاه و انیمیشن فعالیت داوری خود را به فاصله چند روز از 7 تیرماه آغاز می کنند، بیان کرد: در این دوره از جشن سینمای ایران نیز 4 جشن مجزا از جشن بزرگ سینمای ایران را خواهیم داشت که شامل جشن بزرگداشت‌ها، تندیس زنده‌یاد سیف‌الله داد، جشن سینمای کوتاه و تجربی و جشن مستند و انیمیشن از تاریخ 8 تیرماه هر 4 روز یک جشن برگزار می شود تا در روز 21 شهریورماه جشن بزرگ سینمای ایران برگزار شود.

فیلم‌هایی که پروانه نمایش ندارند برای اهالی سینما اکران می شوند

مازیار میری در پاسخ به این سوال که تکلیف فیلم‌هایی که پروانه نمایش ندارند چه خواهد شد، تأکید کرد: اگر کارگردانانی علاقه مند بودند فیلم‌های خود را که پروانه نمایش ندارند برای اهالی سینما نمایش دهند، ما در خانه سینما این آمادگی را داریم تا شرایطی را فراهم کنیم تا فیلم‌های مورد نظر برای اهالی سینما نمایش داده شوند.

مازیار میری در پاسخ به این سوال که آیا «حوض نقاشی» هم در داوری قرار می گیرد یا خیر، گفت: با توجه به این که در هر دوره جشن سینمای ایران مسئولیتی داشته‌ام، دیگر عادت کرده‌ام که فیلم خود را از داوری حذف کنم، مانند «سعادت آباد» که در جشن پانزدهم حذف شد، به همین دلیل همین جا از دبیر جشنواره می خواهم تا «حوض نقاشی» اگر در داوری حضور داشت، از بخش داوری کارگردانی حذف شود.

دبیر اجرایی جشن شانزدهم در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اینکه طی 3 سال گذشته جشن سینمای ایران برگزار نشده و در این 3 سال اکثر شخصیت های مطرح در سینمای ایران فیلم ساخته اند، خیلی سخت بود تا داوران مناسبی را برای جشن شانزدهم انتخاب کنیم که طی این 3 سال فیلم نداشته باشند. به همین دلیل از صنوف مختلف خواستیم تا خودشان در این رابطه تصمیم بگیرند. به عنوان مثال اگر یکی از داوران صنوف فیلمی در جشن داشت یا خودش به فیلم خود رای ندهد، یا در صورت تمایل فیلم خود را از داوری خارج کند. اما ما به عنوان مدیران اجرایی جشن شانزدهم نمی توانیم از داوران درخواست کنیم تا فیلم های خود را از داوری خارج کنند.

 

کد خبر 2312886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha