۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷

«شهابی از جنس نور» قربانی اختلافات سینمایی شد

«شهابی از جنس نور» قربانی اختلافات سینمایی شد

محمدرضا اسلاملو کارگردان فیلم شهابی از جنس نور معتقد است، فیلمش قربانی دعوای مجری طرح و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شده که این اختلافات آسیب های جدی را به این فیلم وارد کرده است.

محمدرضا اسلاملو کارگردان فیلم «شهابی از جنس نور» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: می‌خواستم بعد از جشنواره فیلم فجر تغییراتی را بر روی فیلم اعمال کنم تا برای اکران آماده شود اما هنوز بعد از گذشت 5 ماه از جشنواره فیلم فجر هیچ نسخه ای از فیلم در اختیار من نیست که بتوانم این کار را انجام دهم. اختلافات میان مجری طرح و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی علت اصلی این ماجرا است که نمی خواهند این فیلم اکران شود.

اسلاملو ادامه داد: دعوا و اختلاف میان مجری طرح این فیلم، روح الله برادری و مرکز گسترش سینمای مستند تجربی هر روز بیشتر می شود و هیچ کس به فکر این نیست که مشکل حل شود و کار به جایی کشیده است که کپی فیلم را گرو نگه داشتند و هیچ نسخه ای از فیلم در اختیار من کارگردان نیست تا بتوانم فیلم را تدوین مجدد کنم. زمان جشنواره با عجله کار کردیم تا فیلم را به این رویداد سینمایی برسانیم، امروز که می‌خواهم تغییرات را بر روی فیلم اعمال کنم، هیچ اختیاری ندارم. به من می‌گویند مصاحبه نکن، حرف نزن اما بعد از گذشت این همه مدت هیچ اتفاقی برای این فیلم نیفتاده است.

کارگردان فیلم «شهابی از جنس نور» عنوان کرد: این اختلاف ها به نفع هیچ کس نیست و تنها چیزی که در این میان از بین می‌رود بیت المال است. من معتقدم که مظلوم تر از پول بیت المال چیزی وجود ندارد. متاسفانه تغییر مدیریت ها حاشیه های این چنینی را به وجود می آورد. مثل این که هیچ کس دلش نیست که مشکل این فیلم حل شود.

اسلاملو با توجه به مضمون فیلمش با اتفاقات این روزها و حملات گروه های تکفیری و سلفی همچون داعش گفت: من فیلم را برای این زمان ساخته بودم و این روزها قابل پیش بینی بود. چرا نباید یک نفر پیدا شود که دلش به حال این فیلم بسوزد. «شهابی از جنس نور» را در بدترین شرایط در خارج از کشور تولید کردیم امروز که باید این فیلم اکران شود و مردم از این طریق این جنایتکاران را بشناسند این اتفاق نمی افتد و فیلم پاسوز دعوای چند نفر شده است. پول بیت المال هزینه شده تا این فیلم به تولید برسد. امیدوارم دعواها را کنار بگذارند و کاری برای اکران این فیلم انجام دهند.

«شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمدرضا اسلاملو به زبان انگلیسی و عربی است و بازیگر نقش اصلی آن امین زندگانی به هر دو زبان در این فیلم صحبت می‌کند. فیلم «شهابی از جنس نور» در مرز فلسطین اشغالی ساخته شده است.

داستان فیلم درباره‌ جنگ ۳۳ روزه است و داستان فیلم از همین موضوع شروع می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است که بیشتر حالت سمبولیک دارد.

در این فیلم امین زندگانی نقش اصلی را بر عهده دارد و دیگر بازیگران لبنانی از جمله باسم مغنیه، بولین حداد، ابوشریف، عدی طفیل، الهام مبارک، فواد حسن و امل عفیش ایفای نقش می کنند.

کد خبر 2327572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha