۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۱

مقیمی خبر داد:

مرکز عرضه صنایع دستی تولیدی در استان مرکزیایجاد می شود

مرکز عرضه صنایع دستی تولیدی در استان مرکزیایجاد می شود

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی از ایجاد مراکز صنایع دستی تولیدی در شهرستان های مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی، با اشاره به اینکه بسیاری هنرمندان صنایع دستی استان فعالیت های خوبی در جهت تولید محصولات خود انجام می دهند، افزود: متاسفانه این محصولات بازاری برای عرضه نداشته و نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای برنامه ریزی استان ایجاد فضاهای برای ارائه صنایع دستی توسط هنرمندان مصوب شده است، گفت: این مکان ها همچون بازار روزها در اختیار تولید کنندگان در بخش های مختلف همچون هنرمندان و کشاورزان و روستاییان برای ارائه محصولات آنان قرار داده می شود.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: این مراکز مکانی برای آشنایی گردشگران و مسافران از شهرهای مختلف استان و معرفی محصولات هر شهر به آنان است.

مقیمی با تاکید بر اینکه این مراکز بهتر است با سازه های ارزان قیمت ساخته و در اختیار افراد قرار داده شود، ادامه داد: این مراکز عرضه صنایع دستی همچون بازار روزها باید در مکان های پر تردد به ویژه توریستی استان بنا شود.

نقد منصفانه بهترین ابزار برای پیشبرد اهداف و پیشگیری از صرف هزینه

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز خبرنگار به اصحاب قلم، گفت: نقد منصفانه بهترین ابزار برای پیشبرد اهداف نظام و پیشگیری از صرف هزینه های کلان در بخش های مختلف است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه مسوولان و مدیران باید نقد را با آغوش باز پذیرا باشند، اضافه کرد: اگر نصیحت ناصحان و نقد نقادان پذیرفته شود بسیاری از مشکلاتی که بر سر راه برنامه های مختلف است قبل از اجرا شناسایی و رفع می شود.

مقیمی بر برگزاری جلسات و مصاحبه های مسوولان با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: این امر راهکاری برای بیان نقدها و دفاع مدیران از سازمان و دستگاه خویش است.

بررسی دو مصوبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مرکزی

به گزارش مهر، محمدرضا عاشوری، معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری مرکزی، با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی دو مصوبه بررسی شد، افزود: طرح های ملی و استانی دارای اعتباراتی به سه شکل هستند.

وی با بیان اینکه این اعتبارات به اشکال با نام استان، مشترک بین همه استان ها و عمومی یا بی نام مطرح است، گفت: طرح های با نام استان اعتبارات تنها به استان مذکور اختصاص داده می شود.

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری مرکزی ادامه داد: طرح های مشترک که عمرانی و متعلق به استان های مختلف است که نیازمند توجه بوده و با توجه به شاخص های تعیین شده و میزان پیشرفت پروژه ها به استان ها تعلق می یرد و نیازمند اقدام سریعتر است.

عاشوری اضافه کرد: طرح های بی نام و عمومی در تمام استان ها به دستگاه های مربوطه ابلاغ و باید در جهت دریافت آن اقدام و نتایج را به شورا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز این شورا مصوبه اول مربوط به بررسی و تصویب پروژه های تبصره 22 قانون بودجه سال 93 شهرستان ساوه بود، اظهار کرد: 70 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شد که با حضور فرماندار شهرستان ساوه به جای نماینده مردم این شهر و با تغییراتی به تصویب رسید.

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری مرکزی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی 57 میلیارد تومان برای سال جاری است، افزود: این امر به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است و از سوی آنان در حال پیگیری است.

عاشوری با تاکید بر اینکه سال گذشته 70 درصد این اعتبار تخصیص داده شد، ادامه داد: 15 درصد اعتبارات استانی و مبلغ 113 میلیارد تومان بوده و 85 درصد ملی است، که سهم استان مرکزی 2 درصد و مبلغ قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: در جلسه بعد شورای توسعه و برنامه ریزی استان بخش مشترک اعتبارات که به استان های مختلف تعلق دارد پیگیری خواهد شد.
 

کد خبر 2346297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha