۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

قرار شد وزیر ورزش پیگیر حق پخش باشد/ حرمت صداوسیما را نگه داشته‌ایم!

قرار شد وزیر ورزش پیگیر حق پخش باشد/ حرمت صداوسیما را نگه داشته‌ایم!

مدیرعامل باشگاه صبای قم می گوید پس از جلسه مدیران باشگاه‌ها با وزیر ورزش و جوانان برای گرفتن حق پخش تلویزیونی، به خاطر مسائل امنیتی و به وجود نیامدن بحران حرمت صدا و سیما را نگه داشته‌اند و انتظار می رود صدا و سیما نسبت به پرداخت حق پخش واقعی اقدام کند.

عباس جهان بینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عقب نشینی باشگاه‌ها از گرفتن حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: اگر بخواهیم از نظر حرفه‌ای به فوتبال نگاه کنیم باید دنبال این باشیم فوتبال روی پای خودش بایستد و از درآمدهای خودش استفاده کند. مهمترین بخش هایی که در فوتبال حرفه ای برای درآمدزایی مورد توجه قرار دارد حق پخش تلویزیونی است و در اکثر کشورها هم رعایت می شود.

وی افزود: فوتبال ما در حال حاضر فقط اسم فوتبال حرفه ای را یدک می کشد ولی نه در قسمت زیرساخت ها و نه از نظر مزایای فوتبال، حرفه ای نیستیم.

مدیرعامل باشگاه صبای قم تاکید کرد: از یک سو از باشگاهها انتظار می رود که استانداردسازی را رعایت کرده و به سمت فوتبال حرفه ای حرکت کنند ولی از طرف دیگر حقی که باشگاهها باید از آن برخوردار باشند، نادیده گرفته می شود که این موضوع در درازمدت به باشگاهها آسیب می رساند و چیزی جز هزینه روی دست آنها نمی گذارد.

جهان بینی در ادامه خاطرنشان کرد: در این خصوص فدراسیون فوتبال از سال گذشته حرکتی را آغاز کرد که توفیقی حاصل نشد. امسال همت جدی تری پیدا شده است و خود باشگاهها در آخرین نشستی که با هم داشتند تاکید کردند که حقشان را بگیرند.

وی افزود: هفته گذشته مدیران باشگاهها با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان جلسه ای را در این خصوص برگزار کردند. همدلی و رفاقت در حال حاضر بین مدیران باشگاهها برای گرفتن حق پخش وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه صبای قم خاطرنشان کرد: با این حال به خاطر مباحث امنیتی حرمت صدا و سیما را نگه داشته ایم. اگر ما تاکنون همکاری کرده ایم به این خاطر بوده که خدای نکرده این موضوع باعث مسائل بحرانی نشود.

جهان بینی یادآور شد: قرار شد نشست هایی بین وزیر ورزش و وزیر کشور برگزار شود تا این موضوع ختم به خیر شود. در غیر این صورت باشگاهها نمی توانند هزینه های خود را پرداخت کنند. تلویزیون باید حق پخش تلویزیونی و آنچه که در دنیا عرف است را به باشگاهها بدهد.

مدیرعامل باشگاه صبا با تاکید بر اینکه همه باشگاهها متحد شده بودند تا از ورود دوربین های صدا و سیما به ورزشگاهها خودداری کنند، تصریح کرد: ولی با درخواست مسئولان بلندپایه و پادرمیانی آنها قرار شد با نشست های دو جانبه این مسئله رفع شود. دوستان ما در تلویزیون هم باید نرمش بیشتری از خود نشان بدهند تا فوتبال لطمه نبیند در غیر این صورت باید قید فوتبال حرفه ای را بزنیم و به سمت فوتبال آماتور برویم که استانداردسازی در آن هیچ معنا و مفهومی ندارد.

جهان بینی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره شکست تیم فوتبال صبای قم برابر پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر فوتبال تاکید کرد: ما در این بازی غافلگیر شدیم. با فضایی که مقابل مدافعان ما ایجاد شد بازیکنان پرسپولیس گل زودهنگامی را به ثمر رساندند و برنامه ریزی تیم ما به هم خورد. البته بازیکنان ما از نظر فوتبالی هم خوب نبودند و ما از کیفیت عملکرد بچه ها راضی نبودیم.

وی با بیان اینکه فشردگی مسابقات لیگ برتر به ضرر تیم ها و در نهایت فوتبال ایران است، گفت: با توجه به برنامه سازمان لیگ و برگزاری 5 روز یکبار مسابقات، فرصت زیادی برای تمرین کردن نمی ماند و از سوی دیگر مصدومیت بازیکنان هم تشدید می شود.

مدیرعامل باشگاه صبای قم در پایان درباره اعتراض پیروز قربانی مدافع این تیم از بازی نکردن برابر پرسپولیس گفت: قربانی بازیکن بزرگ و قابل احترامی است و حرف خاصی نزده بود که مشکل ایجاد شود. همه بازیکنان باید تابع کادر فنی باشند چرا که سرمربی تشخیص می دهد کدام بازیکنان به میدان بروند.

کد خبر 2361743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha