۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

حسینی خبر داد:

40 درصد دانشجویان خراسان جنوبی بسیجی هستند/ برگزاری 300 حلقه صالحین در دانشگاه‌ها

40 درصد دانشجویان خراسان جنوبی بسیجی هستند/ برگزاری 300 حلقه صالحین در دانشگاه‌ها

بیرجند- خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه 40 درصد دانشجویان خراسان جنوبی بسیجی هستند، گفت: در حال حاضر 300 حلقه صالحین در دانشگاه‌های استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: بسیج دانشجویی در دوم آذر ماه سال 67 به فرمان حضرت امام راحل تشکیل شده است.

وی بابیان اینکه بسیج دانشجویی در زمان های مختلف، فعالیت های گوناگونی داشته است، افزود: دیدارهای رهبری با دانشجویان در هر کدام از این نشست ها منشاء و سرآغاز  فعالیت های جدیدی در بسیج دانشجویی بوده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تاکیدکرد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ضرورت حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور احساس می‌شود که فرمان تشکیل بسیج دانشجویی توسط حضرت امام خمینی(ره) نشان از درایت و آینده‌نگری ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی دارای ماموریت های مختلفی است، گفت: هرچه از عمر انقلاب می گذرد ضرورت وجود بسیج دانشجویی در دانشگاه ها بیشتر احساس می شود.

حسینی بسیج دانشجویی را یکی از ضروری‌ترین و مهمترین تشکل‌ها برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مجموعه روز به روز در حال تخصصی شدن است.

وی عدالت طلبی را یکی از مهمترین خصوصیات بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: برگزاری حلقه و انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌ها، عدالت طلبی و میدان‌داری عرصه‌های حیاتی و اساسی زندگی، احساس صاحب خانه داشتن نسبت به کشور و پیشتازی از دیگر شاخص‌ها و ماموریت های بسیج دانشجویی است.

 راه اندازی قرارگاه فرهنگی شهید کاوه در سال جاری

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی عنوان کرد: جهاد علمی یکی از نیازهای اصلی کشور در محیط دانشگاه است که باید بسیج در میدان های علمی حضور پررنگی داشته باشد که مانیز باید تلاش جهادگونه به فعالیت های علمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری قرارگاه فرهنگی شهید کاوه در سطح استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: این قرارگاه در راستای تحقق بیانات رهبری در موضوع نهضت نرم افزاری تشکیل شده است.

حسینی ادامه داد: این قرارگاه با حضور مجموعه اندیش ورزان و نخبگان دانشگاهی استان در موضوعات فرهنگی سیاسی و اجتماعی در زمینه اسلامی کردن دانشگاه‌ها و نهادینه‌کردن اخلاق و فرهنگ در دانشگاه‌ راه اندازی شده است.

 وی بیان کرد: قرارگاه فرهنگی شهید کاوه متناسب با نیازهای فرهنگی و علمی استان حرکت خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مطالبه گری سرلوحه کار بسیج دانشجویی است، ادامه داد: هم اکنون ضرورت مطالبه گری در سطح جامعه بیش از هر زمانی دیگر احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه اسلامی آرمان نظام اسلامی است، گفت: دانشجویان هرگاه انحرافی را از اصول اساسی به خصوص در حوزه اسلامی کردن دانشگاه‌ها احساس کنند به مسئولان دانشگاهی تذکر دهند تا در راستای رفع آن مشکل اقدام شود.

 برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به لحاظ کیفی راضی کننده نیست

حسینی افزود: بسیج به عنوان نیروی همیشه بیدار با نگاه کاملا فراجناحی آماده است که فعالیت های خود را در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی آغاز کند.

وی با بیان اینکه همایش بزرگداشت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی و طلاب در دوم آذر ماه سال جاری در محل سالن غدیر برگزار می شود، افزود: برنامه های بسیج در محورهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در هفته بسیج برگزار می شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید هشت کرسی آزاد اندیشی در سطح دانشگاه های استان برگزار شده که برگزاری این کرسی ها به لحاظ کیفی راضی کننده نیست.

وی افزود: تلاش می کنیم که برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از لحاظ کیفی ارتقا یابد.

 مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: بسیج دانشجویی هرگاه احساس کند که فضای دانشگاه‌ها تبدیل به باشگاه جناحی و سیاسی می‌شود خیلی سریع موضع‌گیری خواهد کرد.

اعزام 61 گروه جهادی به مناطق محروم استان

  وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری 966 دانشجو در قالب 61 گروه جهادی به روستاها و مناطق محروم اعزام شده اند که پیش بینی می شود نوروز سال آینده 10 گروه جهادی دیگر اعزام شوند.

حسینی با اشاره به برگزاری حلقه های صالحین در سطح دانشگاه های استان نیز گفت: در حال حاضر 300حلقه صالحین در استان فعال است.

وی یادآورشد: هم اکنون 40 درصد دانشجویان خراسان جنوبی بسیجی هستند که تلاش خواهیم کرد این رقم تا پایان سال جاری به 50 درصد برسد.

وی درپایان برگزاری یادواره شهدا در 12 دانشگاه استان، برگزاری گنگره شهدای دانشجوی استان، برگزاری کوهپیمایی، برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین، برگزاری جلسات مشترک بین حوزه و پایگاه، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با ائمه جمعه و جماعت استان و سرکشی از خانواده شهدای دانشجوی استان را از برنامه‌های هفته بسیج سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

کد خبر 2425208