۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد؛

نقش الکتروتراپی در کاهش درد و التهاب

نقش الکتروتراپی در کاهش درد و التهاب

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، الکتروتراپی را بخشی از رشته فیزیوتراپی دانست که در طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج عبدالهی، در آستانه برگزاری سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی در روزهای سوم و چهارم خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: الکتروتراپی حوزه‌ای پویا در رشته فیزیوتراپی است که در سال‌های اخیر مدالیتی های جدیدی مانند واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، تکار، مگنت های تسلا و…، در آن وارد شده و مدالیتی های هایتک نیز مرتباً در حال توسعه و گسترش است و لازم است نتایج تحقیقات در مورد این روش‌ها در سمینارهای تخصصی مورد تحلیل و بحث قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از مدالیتی های الکتروتراپی در خارج از مراکز فیزیوتراپی و بدون حضور فیزیوتراپیست چه خطراتی می‌تواند در پی داشته باشد، افزود: الکتروتراپی از حیطه‌های اختصاصی رشته فیزیوتراپی است. فارغ التحصیلان این رشته در دوران تحصیل واحدهای آموزشی متعدد نظری، عملی و کارورزی را در خصوص الکتروتراپی سپری نموده و با نحوه کاربرد و موارد ممنوعیت و احتیاطات هر کدام از مدالیتی ها آشنا می‌شوند. بنابراین، استفاده از این مدالیت ها توسط دیگران علاوه بر اینکه منع قانونی دارد، واجد خطرات جدی برای بیماران خواهد بود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: الکتروتراپی بخشی از رشته فیزیوتراپی است و در طیف وسیعی از بیماری‌ها در جهت کاهش درد، کاهش التهاب و سفتی عضلانی، تورم مفصلی، تقویت عضلانی، آموزش فعالسازی عضلات و…، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشخیص مناسب و استفاده از مدالیتی مناسب با پارامترهای کارآمد، می‌تواند اثربخشی آن را مضاعف نماید. تجهیزات مختلف الکتروتراپی مانند عوامل گرمایی و سرمازا، اولتراسوند، لیزر کم توان و پرتوان، شاک ویو، مگنت، تکار، انواع تحریکات الکتریکی و…، از جمله این تجهیزات است.

کد خبر 6109583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha