۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

مهر گزارش می دهد؛

آپارتمان بدون آسانسور، پارکینگ و در مسیر سیلاب موجود است!

آپارتمان بدون آسانسور، پارکینگ و در مسیر سیلاب موجود است!

خرم آباد - ماجرای مسکن مهر پلدختر از قرارگیری این واحدها در مسیر سیلاب شروع شد تا امروز در آستانه بهره برداری از این پروژه موضوع نبود آسانسور برای معلولان و پارکینگ به این پروژه افزوده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسکن مهر شهرستان پلدختر ابتدا به دلیل جانمایی نامناسب و قرارگیری در مسیر سیلاب به تیتر رسانه ها تبدیل شد تا وضعیت مطالعات به منظور ساماندهی آبهای سطحی در این منطقه و احداث کانالهای نجات از سیلاب مدتها در میان زمین مسئولان پاسکاری شود.

هنوز این چالش رفع نشده که حاشیه سازی های دیگری از این پروژه مسئولان و البته مردم و ساکنان این واحدها را درگیر کرده است.

"کاسه چه کنم" در دست مسئولان

واحدهای مسکن مهری که برای معلولان پلدختری ساخته شده است از وجود آسانسور بی بهره هستند که این موضوع در مورد دیگر واحدهای مسکن مهر برای افراد عادی نیز مصداق پیدا می کند.

برخی متقاضیان این آپارتمانهای چهار طبقه می گویند که افراد مسن و پیر چگونه قرار است روزانه از طبقات مختلف این واحدها تردد کنند در حالیکه وجود آسانسور در آپارتمانهایی با این ارتفاع یکی از ضروریات است.

در کنار این مشکل نبود پارکینگ معضل دیگری است که صدای متقاضیان را درآورده تا این موضوع نیز به چالش دیگری برای ساکنان واحدهای مسکن مهر تبدیل شود.

در این راستا تاکنون بارها این مشکلات به جلسات مختلف کشیده شده ولی همچنان برای رفع آنها کار عملیاتی از سوی متولیان صورت نگرفته تا بار دیگر پای این مشکل به جلسه شورای مسکن استان کشیده شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در این جلسه با اشاره به وضعیت مسکن مهر پلدختر اظهار داشت: این پروژه ها در قالب 624 واحد در شهرستان پلدختر احداث شده اند.

علی آشتاب با بیان اینکه این واحدهای مسکن مهر پلدختر توسط هشت تعاونی اجرایی شده اند عنوان کرد: در حال حاضر 312 واحد آنها آماده تحویل به متقاضی است.

216 واحد مسکن مهر معلولان آسانسور ندارد

وی ادامه داد: همچنین 312 واحد دیگر نیز با پیشرفت خوبی در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود که تا سه ماه اول سال 94 به بهره برداری برسند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه مشکل اساسی واحدهای مسکن مهر پلدختر نداشتن آسانسور است بیان داشت: این واحدهای مسکن مهر مربوط به معلولان بهزیستی، مددجویان کمیته امداد و برخی دیگر از مردم شهرستان پلدختر بوده است.

وی با بیان اینکه 216 واحد از این واحدها مربوط به معلولان بهزیستی شهرستان پلدختر است ادامه داد: برای رفع مشکل آسانسور این واحدها جلسات مختلفی با حضور فرماندار، راه و شهرسازی و ... برگزار شده با این وجود هنوز زمینه رفع این مشکل فراهم نشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان یادآور شد: برای نصب آسانسور منابع مالی از سوی تعاونی ها تامین می شود و کار ساخت و اجرای آنها بر عهده پیمانکار پروژه بوده و همچنین موضوع نظارت بر آنها را اداره کل راه و شهرسازی بر عهده دارد.

آشتاب بیان داشت: ما در حال حاضر منتظر طراحی و جانمایی آسانسور این واحدهای مسکن مهر شهرستان پلدختر هستیم.

واکنش استاندار لرستان: قرار است معلولان از "بالا بر" یا "هواپیما" استفاده کنند؟!

این سخنان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان موجب واکنش استاندار لرستان شد تا هوشنگ بازوند با اشاره به طرح این مشکل در چندین جلسه شورای مسکن استان بگوید که هنوز مشکل آسانسور واحدهای مسکن مهر پلدختر حل نشده است؟

وی با بیان اینکه هفت ماه پیش به ما قول رفع این مشکل را داده و گفته بودند که کار را انجام می دهیم عنوان کرد: پس این همه مدت چه کاری انجام داده اید؟

وی با طرح این سوال که با توجه به اینکه 216 واحد این پروژه مسکن مهر برای معلولان ساخته شده چگونه باید از این واحدها استفاده کنند به کنایه گفت: احتمالا برای جابجایی و رفت و آمد معلولان پیش بینی شده که از "بالا بر" یا "هواپیما" استفاده شود!

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ظرف 20 روز آینده با حضور دستگاههای ذی ربط جلسه ای برای 624 واحد مسکن مهر شهرستان پلدختر گرفته شود گفت: طراحی و اجرای آسانسور برای این واحدها کار بسیار سختی بوده و به راحتی حل شدنی نیست ولی باید راهکار مناسب برای این موضوع اتخاذ شود.

ماجراهای مسکن مهر پلدختر؛ از قرارگیری در مسیر سیلاب تا نداشتن آسانسور

مدیر عامل بانک تجارت استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان پلدختر چند مشکل اساسی دارد گفت: جانمایی نا مناسب این پروژه ها یکی از مشکلات اساسی این پرژه ها بوده به طوریکه این واحدها در مسیر سیلاب احداث شده و آبگیر هستند.

امیر حسین شمس دولت آبادی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر پلدختر تبدیل پیلوت آنها به واحد مسکونی است گفت: متاسفانه این پروژه ها پارکینگ و انبار ندارد و طبقه هم کف آنها خیلی پایین است.

وی همچنین بیان داشت: این در حالیست در پروژه های مسکن مهر پلدختر هنوز سقف آخر نیز اجرا نشده است.

مدیر عامل بانک تجارت استان لرستان با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر پلدختر از سال 87 آغاز شده است گفت: تا کنون نیز 92 درصد تسهیلات آنها از سوی بانک تجارت پرذاخت شده است.

هنوز از سوی پیمانکاران برای نصب آسانسور تشکیل پرونده نشده است

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس سیاستهای اصل 44 قانون اساسی کار نصب آسانسور برای واحدها برعهده شرکتهای خصوصی است عنوان کرد: در این راستا نیز استان لرستان چند شرکت نصب و تاییدیه آسانسور فعالیت دارند.

مرضیه قنبریان با تاکید بر اینکه پیمانکاران پروژه ها باید با این شرکتها برای نصب آسانسور تعامل داشته باشند گفت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نیز بارها طی نامه هایی پیمانکاران را ملزم به تعامل با این شرکتها کرده است.

وی مهم ترین عامل در نصب آسانسور پروژه ها را عدم اهمیت دادن پیمانکار در این زمینه و همچنین اختلاف حساب با شرکتهای نصب و تاییدیه آسانسور عنوان کرد و گفت: هنوز از سوی پیمانکاران برای نصب آسانسور تشکیل پرونده نشده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای مسکن مهر شهرستانهای نورآباد، کوهدشت و الیگودرز مشکل سازه ای دارند گفت: همچنین مشکل دیگر آنها سقف کوتاه و مشکل مورتورخانه بوده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان ظرف 15 روز آینده گزارشی از وضعیت آسانسورهای پروژه های مسکن مهر و همچنین مشکلات آنها را به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه خواهد داد.

کد خبر 2432668

برچسب‌ها