۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۷:۰۲

افزایش اعتبارات نهادهای حمایتی/نظر مثبت مجلس در مورد کاهش آسیب ها

افزایش اعتبارات نهادهای حمایتی/نظر مثبت مجلس در مورد کاهش آسیب ها

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش اعتبارات نهادهای حمایتی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در بخش آسیب های اجتماعی و حمایت از مددجویان بودجه این نهادها افزایش پیدا خواهد کرد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر به لایحه بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: لایحه دیروز به دست نمایندگان رسیده و پس از دو هفته مهلت بررسی نمایندگان مجلس نظرات و دیدگاه های خود را در مورد مفاد بودجه و اعتبارات دستگاه ها ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: پس از این مهلت لایحه در کمیسیون های تخصصی بررسی خواهد شد و به در نهایت به کمیسیون تلفیق می رود.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است گفت: رایزنی های صورت گرفته نشان می دهد که بودجه آینده اعتبارات دستگاه های حمایتی مانند بهزیستی به منظور افزایش ارائه خدمات به مددجویان افزایش پیدا خواهد کرد و نظر نمایندگان مجلس نیز موافق اجرای این برنامه هاست.

سعیدی اظهار داشت: در صورتی که دولت نیز اعتبارات نهادهای حمایتی برای افزایش مستمری ها و همچنین در حوزه های معلولین و زنان سرپرست خانوار و غیره را افزایش ندهد ما می توانیم با تعدیل بخش های دیگر برای این موارد اعتبار ویژه ای اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیز مدنظر نمایندگان مجلس است گفت: یکی از مواردی که بر روی آن تاکید داریم افزایش اعتبارات برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور است و در این زمینه تمامی توان خود را به کار خواهیم گرفت.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دیدگاه کمیسیون اجتماعی در مورد افزایش اعتبارات نهادهای حمایتی مثبت است و با توجه به اینکه مستمری مددجویان امسال تاکنون افزایش نداشته سعی می کنیم بخشی از اعتبارات را نیز برای این امر در نظر بگیریم تا در سال آینده مشکلی برای افزایش مستمری ها نداشته باشند.

سعیدی همچنین به بحث اجرایی شدن سیاست های افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: به منظور اجرای این طرح، دولت باید اعتبار ویژه ای را در لایحه بودجه اختصاص دهد که البته اگر هم این کار را نکند ما از تعدیل بخش های دیگر بودجه ای را تخصیص خواهیم داد.

کد خبر 2441385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha