شورای راهبری موتورهای جستجوی بومی تشکیل شد

شورای راهبری موتورهای جستجوی بومی تشکیل شد

شورای راهبری موتور جستجوی بومی با هدف عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات به دستور وزیر ارتباطات و با نمایندگانی از مرکز تحقیقات مخابرات، سازمان فناوری اطلاعات، رگولاتوری و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در راستای تعامل دولت با بخش خصوصی برای حمایت از ایجاد موتورهای جستجوی بومی، عضو دائمی شورای راهبری موتور جستجوی بومی وزارت ارتباطات شد.

ناصرعلی سعادت - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این باره گفت: در نخستین جلسه ای که در شورای راهبری موتور جستجوی بومی حضور یافتم، درخواست تغییر آئین نامه برگزاری این جلسه و ضرورت حضور نماینده سازمان نصر به عنوان متولی بخش خصوصی را ارائه کردم که خوشبختانه مورد توافق حاضران قرار گرفت؛ از این پس نماینده سازمان نصر تهران به عنوان عضو رسمی این شورا در جلسات حضور می یابد.

وی با اشاره به هدف و وظایف شورای راهبری موتور جستجوی بومی ادامه داد: این شورا به دستور وزیر ارتباطات و با هدف عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده و متشکل از نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان بخش خصوصی است.

سعادت با تاکید برحمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای -نصر - تهران از اقدامات دولت درخصوص ایجاد موتور جستجوی بومی افزود: براساس مصوبات شورای راهبری موتور جستجوی بومی، درحال حاضر بیش از 170 میلیارد تومان برای حمایت از موتورهای جست‌وجو بودجه پیش‌بینی شده و سازمان نظام صنفی رایانه ای، به عنوان نماینده دائمی بخش خصوصی دراین جلسات، حضور می یابد تا بر حسن تخصیص این بودجه به شرکت های خصوصی فعال پروژه نظارت کند.

رئیس سازمان نصر تهران تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت دولت از بخش خصوصی و مشارکت مستمر سازمان نصر در این جلسات، تلاش می شود تا بودجه و حمایت های دولت، موجب ایجاد رقابت سالم میان شرکت های خصوصی و در نهایت رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور شود.

سعادت با اشاره به ضرورت حمایت از به ثمر رسیدن موتور جستجوی بومی گفت: وقت آن رسیده تا بخش خصوصی به جای کناره گیری، انتقاد و ایراد گرفتن، درکنار دولت بایستد و با مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان وارد عمل شود؛ چراکه معتقدیم تنها با انتقاد کردن کاری صورت نمی گیرد.

سعادت با اشاره به آمادگی سازمان نصر برای حمایت از پروژه های فناوری اطلاعات دولت گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای به واسطه فرصتی که از سوی دولت تدبیر و امید برای سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان نماینده قانونی صنف فناوری اطلاعات تداوم یافته و پررنگ تر شود.

کد خبر 2496147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha