مدل مفهومی طرح‌های جویشگر بومی ترسیم می‌شود

مدل مفهومی طرح‌های جویشگر بومی ترسیم می‌شود

شورای راهبری جویشگر بومی ترسیم مدل مفهومی کلان طرح‌های جویشگر، نرم‌افزارهای بومی، قند پارسی و یادگیری الکترونیکی را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای راهبری جویشگر بومی با حضور رئیس و اعضای این شورا در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری در این نشست در راستای مدل مفهومی جویشگر، بر یکپارچگی طرح‌های کلان پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: شورای راهبری قصد ترسیم مدل مفهومی کلان طرح‌های جویشگر، نرم‌افزارهای بومی، قند پارسی و یادگیری الکترونیکی را دارد.

در این نشست، علیرضا یاری، مجری طرح جویشگر بومی، گزارشی از مدل مفهومی جویشگر و ارتباط آن با طرح نرم‌افزار، عملکرد بودجه‌ای طرح و همچنین روند تسهیل‌سازی فرآیندهای مرکز برای این طرح و میزان پیشرفت آن ارائه کرد.

وی با تقسیم‌بندی مدل مفهومی جویشگر بومی به هفت دسته «اقلام، فضای کاربری، الزام‌ها، مزایا، ذی‌نفعان، توانمندی و انگیزه کاربست (انگیزه کاربر)» و زیرمجموعه‌های آن، توضیحاتی درباره دسته‌های یادشده برای حاضران ارائه  کرد.

کامبیز بدیع، عضو شورای راهبری جویشگر بومی نیز با بیان اینکه هدف از طراحی جویشگر بومی رقابت با جویشگرهای جهانی نظیر گوگل نیست، گفت: باید مدل کسب‌وکار را براساس اینکه رقیب گوگل نیستیم، طراحی کنیم؛ براین اساس لازم است به سراغ خدمات و سرویس‌هایی برویم که گوگل یا به آن‌ها نپرداخته و یا برای گوگل سودی ندارد که به آن‌ها بپردازد و جنبه محلی دارد.

در شورای راهبری مذکور در پاسخ به پرسش احمد طباطبایی از اعضای شورای راهبری جویشگر بومی درباره شمار جویشگرهای بومی و همچنین نحوه تعامل این جویشگرها با یکدیگر، بحث و بررسی شد؛ همچنین با تصمیم حاضران برحمایت از جویشگرهای بومی نیز تاکید به عمل آمد.

در نهایت مقرر شد از این‌ پس این حمایت منوط به تهیه و ارائه مدل کسب‌ و کار باشد و مدل‌های کسب‌وکار موتورهای جستجوی «پارسی‌جو» و «یوز» نیز برای ادامه فعالیت به شورای راهبری ارائه شود.

کد خبر 2781457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha