۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۴۹

مظفری خبر داد:

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در بوشهر برگزار می شود

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در بوشهر برگزار می شود

بوشهر ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در راستای اهداف ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آنیتا مظفری شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در بوشهر اظهار داشت: از جمله کارهای انجام شده اداره کل متبوعش برای فرهنگ سازی در زمینه حجاب، متحدالشکل کردن پوشش بانوان این اداره کل به مناسبت روز حجاب و عفاف، برگزاری جشنواره های فرهنگی،نصب پلاکارد در مکان های تفریحی و برگزاری مسابقات نقاشی و طراحی و همایش در رابطه با عفاف و حجاب بوده است.

وی افزود: این اداره کل بر حفظ ارزش ها توسط تمامی گروه های هنری به ویژه در اجرای کنسرت های موسیقی تاکید کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: نظارت و بازرسی دوره‌ای از فروشندگان محصولات فرهنگی و برخورد با متخلفین، همکاری با دادگستری و پلیس امنیت اجتماعی در برخورد با فروشندگان محصولات غیراخلاقی و ارائه و اهدای محصولات فرهنگی مانند کتاب به مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و کانون‌های فرهنگی بخش دیگری از اقدامات انجام شده و یا در دست اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای صیانت از حریم امنیت عمومی و عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در جامعه است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی اعم از سوگواره‌های عاشورایی، جشنواره‌های هنری تجسمی و هنرهای نمایشی، اهدا فیلم‌های سینمایی دارای مجوز به خانواده‌ها به خصوص مسافران نوروزی، نظارت دقیق بر اجرای نمایش‌ها و تبلیغات محیطی وابسته به این اداره کل و توصیه و تاکید بر رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی در خصوص عدم انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی نیز از این اقدامات است.

لزوم هماهنگی برای برگزاری مستقیم برنامه‌های فرهنگی، هنری، جشن و موسیقی

مظفری گفت: برای جلوگیری از انتشار و تبلیغ فرهنگ بیگانه به خصوص در حوزه مد و لباس، با راه اندازی کارگروهی، در اردیبهشت ماه سال آینده، جشنواره مد و لباس برگزار می شود و با توجه به اقلیم گرم و مرطوب استان بوشهر، لباس های ایرانی اسلامی متناسب با فضای استان در آن عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: عدم بکارگیری تبلیغات بیگانه و خلاف فرهنگ ایرانی، اسلامی در مرحله اول و دوم با تذکر کتبی، در مرحله سوم، با جریمه و در مرحله چهارم با پلمپ و احضار به اداره اماکن و ارجاع پرونده به مراجع قضایی همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: برای برگزاری کنسرت های موسیقی، واحد و موسسه برگزار کننده کنسرت به این اداره کل، درخواست اجرا می‌دهد و پس از بررسی و تایید گروه موسیقی از طریق مراجع ذی‌صلاح و بسته به فضای گنجایش سالنی که کنسرت اجرا خواهد شد، شرایط به گروه اعلام و مجوز اجرا به آنان داده می‌شود.

مظفری از دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر خواست، برای برگزاری مستقیم برنامه های فرهنگی، هنری، جشن و موسیقی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هماهنگی و تعامل داشته باشند تا روند لازم طی شده و مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر 2514290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha