۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰

در گفتگو با مهر مطرح شد:

افسردگی ژنرال در «آلبوم حشرات»/ «پس» به صحنه می‌رود

افسردگی ژنرال در «آلبوم حشرات»/ «پس» به صحنه می‌رود

میلاد شجره بازیگر نمایش «آلبوم حشرات» با اشاره به ویژگی های نقشی که در این اثر نمایشی ایفا می کند از تلاش برای روی صحنه بردن نمایشی با عنوان «پس» یا «خواب ولگردها» در سالن موج نو خبر داد.

میلاد شجره بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها در نمایش «آلبوم حشرات» به ایفای نقش می پردازد به خبرنگار مهر گفت: نمایش «آلبوم حشرات» به کارگردانی علیرضا شیخان تا پایان خرداد ماه در تماشاخانه «موج نو» به صحنه می رود. من در این اثر نمایشی در نقش یک ژنرال از قدرت افتاده بازی می کنم که مدام از خوابی پریشان می پرد و می خواهد خودش را با تپانچه ای از بین ببرد.

وی ادامه داد: در واقع این کار ژنرال در نمایش به نوعی ترجیع بند بدل شده است. او در شرایطی قرار دارد که سال هاست از خودکامگی ها و قدرت طلبی هایش گذشته است و در دوران افسردگی بعد از قدرتش قرار دارد و به همین منظور می خواهد خودش را از بین ببرد اما در نهایت از انجام این کار نیز ناتوان است. در نمایش دو نوکر ژنرال و همسرش نیز حضور دارند اما مخاطب آنها را به شکلی استرلیزه و فانتزی روی صحنه می بیند به این شکل که انگار مرده اند و یا وجود خارجی ندارند و فقط در ذهن ژنرال هستند.

کارگردان نمایش «گفتگوی فراریان» یادآور شد: کارگردان در این اثر نمایشی تلاش می کند تابلوهای متفاوتی را به شکل بصری به مخاطب القا کند. معتقدم این نمایش به حوزه تجسمی نیز بسیار نزدیک است و مخاطب با دیدن میزانسن ها در ذهنش تابلوهای نقاشی را متصور می شود. تجربه حضور در این نمایش یکی از تجربیات لذت بخش بازیگری ام است.

آلبوم حشرات/ میلاد شجره

شجره که مدیریت تماشاخانه «موج نو» را نیز بر عهده دارد درباره دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: همچنین قصد دارم در صورت فراهم شدن شرایط در آینده ای نزدیک نمایش «پس» را به صحنه ببرم البته این نمایش یا با این نام و یا «شام ولگردها» اجرا خواهد شد و داستان سه نفر را روایت می کند که وارد حریم خصوصی یک خواننده اپرا می شوند و به عنوان صدای ذهن او و در میزانسنی مثلثی شکل و ریاضی وار قصد دارند او را به از بین بردن خودش ترغیب کنند.

وی متذکر شد: این سه نفر شامل یک زن و دو مرد هستند و هر کدام نماینده بخشی از ذهن این خواننده اپرا هستند. یکی از آنها یادآور انسجام ذهن او، دیگری یادآور خاطرات عاطفی اش و نفر سوم به عنوان نیروی ترغیب کننده در نمایش عمل می کند که هرکدام به نوعی می خواهند به او ثابت کنند زندگی اش از دست رفته است اما در نهایت اتفاق دیگری رخ می دهد.

شجری در پایان صحبت هایش اضافه کرد: نویسنده این نمایشنامه که به شیوه ای شاعرانه نوشته شده علیرضا شیخان است که در تلاش هستم بتوانم با هماهنگی بازیگران این نمایش را تا یک ماه آینده به صحنه ببرم. البته این کار قبلا به صورت خصوصی اجرا شده اما در اجرای مجدد گروه بازیگران نمایش تغییراتی خواهند کرد.

نمایش «آلبوم حشرات» با بازی میلاد شجره، آوا شریفى، شکیب شجره (مهمان از گروه پرسیست)، جاوید قائم مقامى (علیرضا شیخان) از ۳ تا ۲۹ خرداد در سالن موج نو واقع در خیابان شریعتی، خیابان میرداماد، رودبار شرقی (شمالی)، پلاک ۵۷ به صحنه می رود.

کد خبر 2770458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha