۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان:

وقوع سه فقره قتل/چاقو آلت قتاله قتل های کرمان

وقوع سه فقره قتل/چاقو آلت قتاله قتل های کرمان

کرمان - بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان از وقوع سه فقره قتل طی چند روز اخیر در استان کرمان خبر داد و گفت: در همه این موارد قاتلین در اثر عدم کنترل خشم و استفاده از چاقو فرد مقتول را از پای در آورده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرزابیگی ظهر یکشنبه در حاشیه بازسازی صحنه قتل پاساژ ولیعصر کرمان، با اشاره به وقوع سه فقره قتل در کرمان طی چند روز گذشته، اظهار داشت: تمامی این قتل ها به وسیله چاقو صورت گرفته اند.

وی علت وقوع این قتل ها را عصبانیت آنی دانست و افزود: به همراه داشتن چاقو بسیار خطرناک بوده و باعث بروز حوادثی می شود که گاه جبران ناپذیر است.

میرزابیگی از دستگیری متهمان این قتل ها خبر و ادامه داد: امروز صحنه قتلی که در ۲۳ شهریور ماه در یکی از فروشگاه های لوازم موسیقی این پاساژ به وقوع پیوست، بازسازی شد تا همگان با اثرات سویی که حمل سلاح سرد می تواند برای افراد به همراه داشته باشد، آشنا شوند.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: علت وقوع این قتل ها تسویه حساب شخصی بوده و قاتلین با به همراه داشتن چاقو در هنگام عصبانیت از آن استفاده کرده و مرتکب قتل شدند.

وی قصاص و حبس طولانی مدت را عاقبت استفاده از سلاح سرد دانست و گفت: امنیت در استان کرمان کاملا برقرار بوده و این قتل ها تنها جنبه تسویه حساب شخصی داشتند که البته افراد باید در این خصوص از طریق مجاری قانونی اقدام کنند.

قاتلین فروشنده کرمانی دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در ادامه در خصوص قتل یک نفر در یکی از پاساژهای شهر کرمان اظهار داشت: بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع این قتل ماموران تخصصی پلیس وارد عمل شده و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

سرهنگ یدالله حسن پور ساعت وقوع قتل را ۱۴ و ۱۸ دقیقه روز ۲۳ شهریورماه دانست و ادامه داد: این قتل در اثر همکاری پنج متهم به وقوع پیوست.

وی در تشریح ماجرای این قتل ابراز داشت: سه نفر از متهمان وارد مغازه مقتول شده و بعد از اینکه یک نفر از آنها اقدام به سرقت یک دستگاه ارگ کرد دو مهاجم دیگر مقتول (فروشنده مغازه) را با ضربات چاقو از پای درآوردند و دو نفر دیگر نیز در بیرون از مغازه کار مراقبت و رانندگی را برعهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده از اهالی یکی از شهرستان های جنوبی استان کرمان بودند گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی قاتلین ظرف کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی شده و طی چهار عملیات در مخفیگاه خود در روستاهای جنوب کرمان دستگیر شدند.

سرهنگ حسن پور علت وقوع قتل را اختلاف بر سر خریداری یک دستگاه ارگ دانست و ادامه داد: متهمان در رده سنی بین ۲۰ تا ۲۵ سال هستند و به جرائم خود اعتراف کرده اند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص کنترل خشم و عدم حمل سلاح های سرد، افزود: امیدواریم این قبیل اتفاقات درس عبرتی برای همگان باشد.

 

کد خبر 2920284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha