۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

مدارس غیردولتی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

مدارس غیردولتی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۹۰ مدرسه غیردولتی در استان بوشهر گفت: مدارس غیردولتی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی صبح پنجشنبه در پنجمین نشست مشترک شورای هماهنگی موسسان، مدارس و مراکز غیردولتی کشور و روسای شورای هماهنگی استان‌ها اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است و بستر مناسب تحقق آن در توسعه مدارس غیردولتی فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی حلقه اتصال تصمیم‌گیری‌های ستادی و به کار بستن و اجرای برنامه‌ها در مدارس است.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی موسسان زبان گویا و فکر پویای موسسان است چرا که خود سال‌ها تجربه‌انگیزی در آموزش و پرورش را با اندیشه مدرسه‌داری و مشارکت‌جویی پیوند زده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: شورای موسسان در انتقال مفاهیم بلند از جمله تقویت استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی امور آموزشی، تقویت روح توجه به قانون‌ها، آیین‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی است.

کرمی اظهار داشت: مدارس غیردولتی فرصتی موثر برای انتقال توانمندی‌های آموزشی و پرورشی و رساندن آموزش و پرورش به نقطه‌ای قابل اتکا و تامین منابع انسانی، مادی، مالی و فن‌آوری در تعلیم و تربیت است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۳ هزار ۵۰۰ دانش آموز در ۱۹۰ مدرسه استان در مداس غیردولتی استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس آمارها ۵.۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان بوشهر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که نسبت به میانگین کشور عقب هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: تلاش می‌شود با تدوین برنامه‌های عملیاتی موثر زمینه حضور جمعیت دانش‌آموزان علاوه بر ابتدایی در متوسط اول و دوم نیز شاهد باشیم.

کد خبر 2972254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha