۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۳۰

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح کرد:

آمادگی صندوق ذخیره فرهنگیان برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

آمادگی صندوق ذخیره فرهنگیان برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از اعلام آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: ظرف ۱۰ روز آینده زمینه های سرمایه گذاری اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب‌الدین غندالی بعدازظهر سه شنبه در کارگروه امور اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سفر به خراسان جنوبی حوزه‌های فعالیتی صندوق ذخیره فرهنگیان را مطرح کرده‌ایم و با ظرفیت های استان نیز آشنا شده‌ایم.

وی با اعلام آمادگی برای ورود به بخش معدنی استان، بیان کرد: همچنین بخش کشاورزی به‌شرط اینکه صنایع تبدیلی وجود داشته باشد می‌تواند سودآور باشد و انگیزه سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز وجود دارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: این صندوق معتقد است که به بخش کشاورزی ورود پیدا کنیم کمک خوبی برای سودآوری دارد و علاوه بر این می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان باشد.

غندالی در ارتباط با راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در بیرجند نیز گفت: با توجه به اینکه مجموعه اموال وزارت نفت به مزایده گذاشته‌شده صندوق ذخیره فرهنگیان برای شرکت در این مزایده ورود پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد مزایده هواپیمای قشم است که اگر در این مزایده موفق شویم یکی از اولویت های ما خراسان جنوبی خواهد بود، اگر نشد بازهم آمادگی داریم که در مورد شرکت هواپیمایی نیز مطالعات کار را انجام دهیم.

سرمایه‌گذاری ۵ هزارمیلیاردی صندوق در بخش نفت و انرژی

وی بیان داشت: در بخش معدن آمادگی کامل داریم ورود پیدا کنیم و در بخش کشاورزی به‌خصوص در بخش زعفران و زرشک زمینه‌های سرمایه‌گذاری مطالعه می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، اولویت نخست این صندوق را سرمایه‌گذاری در بخش نفت و انرژی عنوان کرد و گفت: تاکنون تا سقف پنج هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و  در حال حاضر ۱۲ شرکت پتروشیمی داریم که به سوددهی نیز رسیده است.

غندالی با بیان اینکه بخش نیروگاهی اولویت دوم صندوق برای سرمایه‌گذاری است، عنوان داشت: صندوق کار خود را در این زمینه از نیروگاه‌های ۲۵ مگابایتی آغاز کرده و در زمینه انرژی‌ها نو نیز آماده سرمایه‌گذاری هستیم.

آمادگی برای سرمایه‌گذاری در  پروژه راه‌آهن استان

وی ادامه داد: هر چند که انرژی خورشیدی توجیه اقتصادی زیادی در کشور ندارد اما در زمینه انرژی بادی انگیزه داریم که چنانچه گزارش توجیهی باشد در نخستین فرصت بررسی کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان  همچنین برای سرمایه‌گذاری در زمینه خط انتقال گاز، کارخانه تولید اسانس، راه‌آهن، مسکن اعلام آمادگی کرد و افزود: خراسان جنوبی باید گزارش‌ها و برنامه مشخص خود را در این زمینه به صندوق ارائه دهد تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری بررسی شود و بعد از ۱۰ روز نتیجه اعلام می‌شود.

آمادگی برای تبدیل باشگاه فرهنگیان بیرجند به هتل فرهنگیان

غندالی با اعلام آمادگی برای تبدیل باشگاه فرهنگیان بیرجند به هتل فرهنگیان بیان داشت: تحقق این امر مستلزم صدور مجوز از سوی استان و تغییر کاربری مجموعه است که باید مجوز آن از سوی استانداری داده شود.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یک صندوق خصوصی بوده که مطابق با قوانین تجارت فعالیت می‌کند، گفت: با توجه به اینکه دولت نیز موظف است به‌اندازه سرمایه خود صندوق در این صندوق سرمایه‌گذاری کند بنابراین مجلس بر فعالیت صندوق نظارت دارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه حمایت های مستقیم دولت در حوزه تعلیم و تربیت به‌اندازه کافی جوابگو نیست، بیان کرد: اما حمایت های غیرمستقیم دولت می‌تواند در این زمینه کارساز باشد که یکی از این حمایت های غیرمستقیم حمایت در فعالیت های اقتصادی فرهنگیان است.

کد خبر 3017959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha